همه اميد دشمن براي فتنه‌ای ديگر به انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری دوخته شده، و جبهه دشمن در اقدامي هماهنگ درصدد ضربه زدن به اين جايگاه عظيم ولايت فقيه و به‌ويژه شخص امام خامنه‌اي بر آمده‌اند.

به گزارش مجله شبانه  باشگاه خبرنگاران، وبلاگ تبیان اشکنان در جدیدترین نوشته خود آورده است:

در تاريخ 1267 هجري شمسي فرمان تنباکو که نوعي سند فروش ملت ايران به انگليس بود، از سوي ناصرالدين شاه صادر شد. طي سه سال برقراري اين فرمان، مردم ايران تحت سخت‌ترين فشارهاي عوامل مستقيم انگليس قرار گرفتند. در تاريخ 1270 هجري شمسي يعني سه سال پس از آن، فتواي تاريخي ميرزاي شيرازي بزرگ که آن روز مرجع علي‌الاطلاق جهان تشيع بود اين‌گونه صادر شد: "اليوم استعمال تنباکو و توتون باي نحو کان در حکم محاربه با امام زمان صلوات ا... و سلامه عليه است." تأثير اين فتوا به‌حدي بود که در مدت کوتاهي به فسخ اين قرارداد ذلت‌بار انجاميد. نکته مهم اين‌که پس از تأثير اين فتوا يکي از بزرگان در سامرا به محضر ميرزا رسيد و از تأثير شگرف فتوايشان سخن به ميان آورد، ميرزا دستمالي به دست گرفت و گريه کرد. حکمت گريه‌شان را پرسيدند؛ فرمود: الان دشمن به جايگاه اين ولايت پي‌برد، از اين به بعد با اين جايگاه چه خواهند کرد؟!

اکنون پس از تجربه 33 ساله انقلاب و روشن شدن قدرت ولايت فقيه در پيشبرد کشور و نهادينه کردن ارزش‌هاي متعالي اسلام و خنثي‌سازي نقشه‌هاي شوم استکبار، دشمنان براي ضربه زدن به اين جايگاه مصمم‌تر و حريص‌تر شده و سيل تبليغات منفي را در رسانه‌هاي غربي و ماهواره‌ها و اينترنت بر ضد اين اصل گوياي اسلام به کار گرفته‌اند که به برخي از آن‌ها همراه با تعدادي از نظرات اشاره مي‌کنيم:

1. فوکوياما: در سال 1986 يعني در اوج پيروزي‌هاي رزمندگان اسلام در جبهه مقاومت عليه استکبار جهاني، فرانسيس فوکوياما درکنفرانسي در اورشليم تحت عنوان بازشناسي هويت شيعه که توسط صهيونيست‌ها برگزارشد، گفت: «شيعه پرنده‌اي است که افق پروازش خيلي بالاتر از تيرهاي ماست. پرنده‌اي که دوبال دارد: يک بال سبز و يک بال سرخ. بال سبز اين پرنده همان مهدويت و عدالتخواهي اوست. چون شيعه در انتظار عدالت به سر مي‌برد، اميدوار است و انسان اميدوار هم شکست ناپذير است. او همچنين گفت: نمي‌توانيد انساني را تسخير کنيد که مدعي است کسي خواهد آمد که در اوج ظلم و جور، دنيا را پر از عدل و داد خواهد کرد. شيعه با اين دو بال، افق پروازش خيلي بالاست و تيرهاي زهرآگين سياسي، اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي، اخلاقي و... به آن نمي‌رسد. از نظر فوکوياما شيعه بعد سوم هم دارد که بسيار مهم است: «اين پرنده زرهي به نام ولايت پذيري بر تن دارد. در بين کليه مذاهب اسلامي، شيعه تنها مذهبي است که نگاهش به ولايت فقيه است. يعني فقيه مي‌تواند ولايت داشته باشد. اين نگاه، برتر از نظريه نخبگان افلاطون است.» وي در اين رابطه نظريه «مهندسي معکوس» را ارائه و توصيه مي‌کند: ابتدا بايد ولايت فقيه را خط بزنيد و تا اين را خط نزنيد، نمي‌توانيد بال‌هاي سبز و سرخ يعني کربلا و مهدويت را بي‌خاصيت کنيد. براي پيروزي بر يک ملت بايد ميل مردم را تغيير داد، لذا ابتدا ولايت فقيه را خط بزنيد، پس از آن، شهادت‌طلبي به رفاه‌طلبي تغيير مي‌کند. اگر اين دو تا يعني ولايت و شهادت را خط زديد، خود به خود انديشه‌هاي امام زماني و مهدويت هم از جامعه شيعه رخت بر مي‌بندد.

2. کوفي عنان: «من با شخصيت‌هاي مختلفي از جمله ژاک شيراک و هلموت‌کهل ديدار داشته‌ام که به شدت تحت تأثير قرار گرفته‌ام. ولي در ملاقات با ايشان احساس کردم هنوز کسي را مثل ايشان نديده‌ام. شخصيت معنوي ايشان چنان مرا تحت تأثير قرار داد که پيش خودم فکر کردم چرا شخصيتي مثل من بايد دبيرکل سازمان ملل باشد. پس از اين ديدار شخصيت‌هايي که مرا جذب کرده بودند همه را به فراموشي سپردم. هميشه معتقد بودم شخصيت‌هاي معنوي و عرفاني از مسايل سياسي اطلاعي ندارند ولي در ديدار اخيرم ايشان را در اوج قداست، شخصيتي سياسي ديدم که آن‌چه از سياسيون بزرگ در ذهنم بود، همه را پاک کردم»

3. ولاديمير پوتين،‌ رئيس جمهور روسيه: «با عنايت به مطالعاتي که من درباره مسيح داشته‌ام در ملاقات با رهبر ايران تمام ويژگي‌هاي نوشته شده براي مسيح را در آيت ا... خامنه‌اي ديدم و برايم متجلي شد. حکيم بزرگي در ايران نشسته است که به ذهن من خطور نمي‌کرد او تا به اين حد همه جانبه‌نگر باشد. او حکيم و دانشمندي است که تصميم‌گيري و تنظيم سياست ايران با اوست و با وجود درايت و هوش سرشار ايشان، هيچ خطري متوجه ايران نمي‌شود. من در ملاقات با ايشان معناي واقعي قانون اساسي جمهوري اسلامي و مفهوم ولايت فقيه و ولايت علماي ديني را که شنيده بودم، فهميدم.» (خاطرات حجت الاسلام احمد مروي در همايش علمي کاربردي تبليغ، دفتر تبليغات حوزه علميه قم، به نقل از خبرگزاري فارس)

4. ديليپ داروا، وزير صنايع بنگلادش: ديدار گروه دي‌هشت با رهبر ايران از اهميت ويژه‌اي برخوردار بود و من بسيار تحت‌تأثير شخصيت ايشان قرار گرفتم. بسيار مشعوف شدم که با رهبر مسلمين جهان ديدار کردم. ايشان شخصيت بزرگي دارند و حس خاصي در ديدار با ايشان حکم‌فرما بود. شخصي آرام، که مسلط به مسائل روز مسلمانان و نياز آن‌ها است و انگيزه‌ دو چنداني به من براي آشنا شدن با ايشان داد. اين ديدار يکي از بهترين خاطراتم بود... من براي اولين‌بار به ايران آمده‌ام و مردم آن را مي‌بينم. بنگلادش نيز مانند ايران از بحران اقتصادي به سلامت عبور کرده و رشد صنعتي خوبي داشته است. من از رشد اقتصادي و صنعتي ايران بسيار متعجب شدم و وقتي با رهبر مسلمين جهان ديدار کردم، پي بردم که ايشان در به دست آوردن اين رشد نقش اساسي داشته‌اند. (روزنامه ايران، 18 اسفند 1388)

5. رايس، وزير سابق امور خارجه آمريکا: "رهبر ايران مي‌تواند نقشه‌هايي را که بهترين ذهن‌ها با بيش‌ترين بودجه‌ها در زماني بسيار طولاني کشيده و مجريان ماهر اجراي آن را برعهده گرفته‌اند، با يک سخنراني يک ساعته خنثي کند."

6. بي بي سي فارسي با انتشار مطلبي با عنوان "آيت ا... خامنه‌اي؛ مرد فضاهاي خالي" اظهار داشت: آن‌چه آيت ا... خامنه‌اي را از بسياري از رهبران و حاکمان تاريخ معاصر ايران متمايز مي‌کند، نگاه منطقي و عملگرايانه او به سياست است. آيت ا... خامنه‌اي برخلاف بسياري از رهبران ايران مرد عکس‌العمل‌هاي آني نيست.

7. روز 26 مي2011/5 خرداد 1390، بنيامين نتانياهو ميهمان کنگره آمريکاست. او که بنا به گزارش آسوشيتدپرس، عصباني و برافروخته به نظر مي‌رسيد، پشت تريبون مي‌رود و مي‌گويد: «6ماه قبل که پشت اين تريبون ايستاده بودم درباره ايران هسته‌اي و خطر آن براي صلح جهاني(!) هشدار دادم. اما، اکنون، زمان ديگري است و ممکن است «لولا» و محور تاريخ به‌زودي چرخش پيدا کند. امروز از تنگه خيبر در عربستان تا تنگه جبل‌الطارق در مراکش، تحول و دگرگوني عظيمي در حال وقوع است. اين ارتعاشي که به زلزله شبيه است، کشورها را متلاطم و دولت‌ها را متلاشي کرده است و همه ما شاهد ادامه اين نوسانات هستيم. صحنه‌هاي استثنايي در تونس و قاهره، خاطرات برلن و پراگ 1989 را زنده نمي‌کند- منظورش تحولات بعد از فروپاشي شوروي سابق در بلوک‌هاي کمونيستي اروپاست- که اگر چنين بود، خوشايند بود. اما، آن روزها ديگر نيست و امروز شاهد تحولاتي نظير تحولات ايران 1979- سال پيروزي انقلاب اسلامي- هستيم. بايد قبول کنيم، نيروي قدرتمندي وجود دارد که با الگوي مورد نظر ما مخالف است. در رأس اين قطب قدرتمند، ايران قرار دارد. کساني که ايران و خطر آن را ناديده مي‌گيرند، سر خود را در شن فرو کرده‌اند.»

8. به اقرار سازمان سياسي آمريكا در روزنامه نيويورك تايمز، مقام‌هاي پيشين آمريكا و البته كارشناسان ايراني مراكز امنيتي اين كشور مي‌گويند{آيت ا...} خامنه‌اي با جديت و قدرت به آرمان‌هاي روح‌ا... خميني پاي‌بند است و با جايگاه مذهبي بالا و معتبري كه دارد، به‌خوبي توانسته مانعي بلند بر سر اهداف و منافع غرب در منطقه خاورميانه باشد. استقامت{آيت‌ا...} خامنه‌اي بر مواضع ضد آمريكايي موجب شده تا همگان بفهمند كه او هرگز زير فشارهاي سياسي تن به مذاكره و كوتاه آمدن از مواضع خود به‌ويژه در مذاكرات اخير نمي‌شود.

9. مؤسسه كارنگي آمريكا در گزارشي به نقش آيت ا... خامنه‌اي در قدرت و ثبات ايران اشاره مي‌كند و مي‌نويسد: شايد در دنيا هيچ رهبري نباشد كه نسبت به مسائل جاري جهان به اندازه آيت ا... خامنه‌اي اهميت دهد؛ اما همزمان تا اين حد براي جهانيان ناشناخته باشد. آيت ا... خامنه‌اي به اين دليل به مقام رهبري انتخاب شد كه به آرمان‌هاي انقلابي و آموزه‌هاي آيت ا... خميني وفادار بود؛ لذا هر طرحي كه آمريكائيان براي ايران طراحي كنند، محكوم به شكست است. آيت ا... خامنه‌اي هرگز توافقي را كه متضمن عقب‌نشيني يا پذيرش شكست باشد، نخواهد پذيرفت. او بايد متقاعد شود كه ايالات متحده آماده است مشروعيت نظام جمهوري اسلامي ايران را به رسميت بشناسد و به آن احترام بگزارد. آمريكا بايد گونه‌اي رفتار كند كه آيت ا... خامنه‌اي يقين پيدا كند كاخ سفيد در پي تغيير رفتار خود است، نه تغيير رژيم ايران.

10. مدير بخش روان‌شناسي سياسي دانشگاه جورج واشنگتن آمريكا درباره شخصيت رهبر ايران گفته است: او هميشه به‌عنوان يك متعادل كننده در فضاي داخلي ايران عمل كرده است و با هوشمندي خاصي توانسته ايران را در زير تمام فشارهاي تحريم، فشار سياسي، آشوب‌هاي داخلي و حتي سايه جنگ، تبديل به يك مشكل بزرگ براي آمريكا و خاورميانه و حتي فراتر از آن بكند.

11. يك استاد خاورميانه‌شناسي در آكادمي نيروي دريايي ايالات متحده آمريكا درباره رهبر معظم انقلاب گفته: او واقعاً فردي متفاوت است، با وجود انقلابي بودن و مخالفت با سياست‌هاي آمريكا، اصلاً حس نفرت را در شما به وجود نمي‌آورد و بر خلاف برخي از مذهبي‌ها، به دنبال اعمال فشار به شما براي تغيير سبك زندگي مورد علاقه‌تان نيست، آيت ا... خامنه‌اي يك رهبر واقعي است.

12. وال‌استريت ژورنال مي‌نويسد: ممکن است سفر دبيرکل سازمان ملل بتواند اثراتي بر روي مسؤولان ايران از لحاظ مسائل هسته‌اي و يا تهديدها عليه اسرائيل داشته باشد. علي‌رغم اين، نمي‌توان از نکته محوري اين کشمکش غافل ماند؛ در مسابقه محبوبيت جهاني بين باراک اوباما و [آيت ا...] خامنه‌اي، رهبر عالي ايران برنده شد.

13. پرز در کنفرانس مطبوعاتي مشترک با حسني مبارک رئيس جمهور وقت مصر در قاهره تاکيد کرد‏:‏ ما دشمن هيچ کس نيستيم همچنان که ايراني‌ها دشمن ما نيستند‏.‏ ما ضد رهبري کنوني ايران هستيم.

14. فرمانده پ.ک.ک در گفت‌وگو با هفته‌نامه «سويل» اقليم کردستان: بالاخره بخواهيم و نخواهيم مخالفين حکومت در ايران بر سر يک اصل اتفاق نظر دارند که اصل "ولايت فقيه" نمي‌گذارد حکومت ايران سرنگون شود.

15. "زبيگنيو برژينسکي" مشاور سابق امنيت ملي آمريکا، هنگام وقوع فتنه در سال 88 کنترل مسائل و تحولات فعلي ايران را وابسته به درايت و هوشمندي رهبري ايران دانست و اذعان کرد: به نظر من نظام ايران، اين مسأله را نيز به‌خوبي حل خواهد کرد.

16. ساينس مانيتور با تيتر "چرا آيت ا... آهنين ايران، به آمريکا بي اعتماد است" نوشت: «هنوز براي بسياري [آيت ا...] خامنه‌اي که عمامه‌اي مشکي به سر دارد و علامتي است که نشان مي‌دهد وي از اولاد حضرت محمد(ص) است به‌عنوان يک معما است؛ يک روحاني انقلابي با شور و مشتاق شعر که با يقه شيخي‌اش کاملاً شيک در انظار ظاهر مي‌شود.» اين سايت به نقل از "فريده فرهي" کارشناس مسائل ايران در دانشگاه هاوايي افزود: «ما بايد به [آيت ا...] خامنه‌اي به‌عنوان فردي که در تمام جهات اثرگذار است نگاه و فکر کنيم.» اين سايت روزنامه آمريکايي نوشت: «پس از 1989 [آيت ا...] خامنه‌اي به‌عنوان يک بازيگر محاسبه‌گر در عرصه بين‌المللي مطرح شد و امروز ايشان خود را يک شخصيت انعطاف ناپذير و در حال تقويب ايران به‌عنوان محور مقاومت نشان مي‌دهد؛ آن هم در جنگي که براي شکست تکبر آمريکا و هم پيمانان غربي‌اش، و از بين بردن اسرائيل در پيش گرفته است. [آيت ا...] خامنه‌اي داراي تفکرات ناشناخته‌اي است که براي فهم آن بايد در شخصيت ايشان مطالعه کرد.»

نتيجه: از اعترافات فوق استفاده مي‌شود که شخصيت‌هاي مثبت و منفي جهان تا حدودي با شخصيت امام خامنه‌اي آشنايي دارند و امروز دشمنان بيش از هر زمان ديگري، ابعاد وجودي معظم له را مي‌شناسند و از تأثير شگرف ايشان در حفظ و دوام انقلاب اسلامي و صدور اين فکر به جهان اسلام و تحقق بيداري اسلامي به‌خوبي آگاهند. از اين رو در آستانه انتخابات يازدهم رياست جمهوري که همه چشم اميد دشمن براي فتنه ديگري به آن دوخته شده است، عناصر داخلي و خارجي دشمن در اقدامي هماهنگ درصدد ضربه زدن به اين جايگاه عظيم ولايت فقيه و به‌ويژه شخص امام خامنه‌اي بر آمده‌اند. و شگفت اين‌که برخي جريانات که چه بسا 180 درجه با هم اختلاف نظر دارند در اين امر به وحدت رسيده‌اند. نيم نگاهي به تريبون‌ها و سايت‌هاي جريان فتنه و انحراف و ساکتين فتنه و عملکرد شخصيت‌هاي آن‌ها بهترين دليل بر اين مدعاست.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
حجت
۲۳:۳۷ ۲۹ آذر ۱۳۹۱
اللهم احفظ قاعدنا الخامنه ای بحق امام زمان ...
Iran (Islamic Republic of)
سعیده
۱۴:۴۴ ۲۹ آذر ۱۳۹۱
ممنون خیلی عالی بود
آخرین اخبار