جوان مخترع فارسی ، موفق به طراحی و ساخت سیستم هوشمند کمربند ایمنی شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس سیستم هوشمند کمربند ایمنی مجهز به سنسورهای حساس به بدن و سنسورهای وزنی است و تا زمانی که کمربند ایمنی بسته نشود یا از روی بدن راننده به شکل صحیح عبور نکند، خودرو روشن نمی شود.
مسعود تمدن در خصوص اختراع خود گفت: سنسورهای این کمربند ضربان قلب راننده را کنترل می کند و در صورت عصبانی بودن راننده به وی هشدار می دهد که رانندگی نکند.
وی افزود: این کمربند مجهز به سیستم ثبت تخلف نیز هست و اگر راننده در سرعت 60 کیلومتر به بالا کمربند را باز کند برای وی تخلف ثبت می شود.
تمدن با بیان اینکه این کمربند با صرف 30 هزار تومان بر روی انواع خودروهای قدیمی و جدید قابل نصب است گفت: از آنجا که همه ساله بسیاری از هموطنانمان در حوادث رانندگی به دلیل نبستن کمربند ایمنی جان خود را از دست می دهند، من نیز قصد داشتم با این اختراع در نجات جان همنوعان خود نقش داشته باشم.
این کمربند به مرحله تولید انبوه رسیده و برای 30 نفر به صورت مستقیم و برای 100 نفر به صورت غیر مستقیم شغل ایجاد کرده است.
سیستم هوشمند کمربند ایمنی مدال طلا و نقره مسابقات جهانی اختراعات کره جنوبی و جایزه برترین اختراع سال 2012 از کشور آلمان را به دست آورد.
این مسابقات با حضور 400 مخترع از 38 کشور دنیا در سئول برگزار شد.
این اختراع به شماره 70604 در اداره کل ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی به ثبت رسیده است.
مسعود تمدن عضو بسیج علمی وپژوهشی سپاه پاسداران کشور و اهل شهرستان فیروزآباد فارس است.
شهرستان فیروزآباد در فاصله 120 کیلومتری جنوب شیراز واقع شده است./س

برچسب ها: کمربند ، خودرو ، هوشمند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.