استاندار خوزستان با بیان اینکه هنوز فاضلاب به رودخانه کارون ریخته می شود، گفت: معضل ورود فاضلاب به رودخانه باید توسط آب و فاضلاب استان خوزستان رفع شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ سید جعفر حجازی در نشست شورای سلامت استان خوزستان اظهار کرد: با توجه به اینکه توسعه سلامت همگانی نیازمند آموزش و فرهنگسازی گسترده ای دارد، در این راستا باید گامهای موثری برداشته شود.
وی با بیان اینکه ‌باید ضریب حساسیت به نظافت را در مردم افزایش داد، افزود: به این ترتیب می توان از ظرفیت مردم نیز در کارهای عمومی حوزه بهداشت و نظافت عمومی استفاده کرد.
 
حجازی با اشاره به ضرورت فرهنگسازی، گفت: در برخی شهرها کارهای اصلاحی در حوزه بهداشت و نظافت عمومی انجام می ‌شود ولی تاثیرگذاری این فعالیتها منوط به تدوام و فرهنگسازی است.
 
وی به فعالیت آب و فاضلات استان خوزستان اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه این ارگان از طریق فروش اوراق مشارکت بودجه مناسبی به دست آورده، بنابراین می تواند مشکلات مربوط به حوزه خود را حل کند.
 
رئیس شورای سلامت استان خوزستان با اشاره به اینکه هنوز هم ورود فاضلات به رودخانه دیده می شود، بر ضرورت حل این مشکل توسط آب و فاضلاب خوزستان تاکید کرد.
 
 حجازی گفت: تا قبل از سال 85 به دلیل میزان آب بالا و خودپالایی کارون با مشکلی چندانی مواجه نبودیم اما در دوره اخیر با بروز خشکسالی و پایین آمدن میزان آب جاری در کارون  که منجر به کاهش خاصیت خودپالایی این رودخانه شد مشکلاتی به وجود آمد که با تلاش توانستیم طی این چند سال 4 تا 5 برابر ورود فاضلاب به کارون را کاهش دهیم.
 
وی تاکید کرد: حفظ حیات رودخانه از سر شاخه تا آخرین نقطه بسیار حائز اهمیت است و باید دقت ویژه ای به امر مدیریت آب، حفظ سلامت آن و جلوگیری از آلودگی آب داشته باشیم.
 
حجازی از مشکلات حوزه نظافت در خوزستان را وجود جوی های روباز عنوان کرد و گفت: از مشکلات موجود در حوزه نظافت وجود  جوی ‌های روباز است به طوری که در بسیاری از مناطق اهواز با اینکه شبکه فاضلاب وجود دارد ولی جوی روباز هم مشاهده می ‌شود،.
 
وی با بیان این جوی ها باید ازخیابانها حذف شوند، افزود: عدم رعایت شهروندان و ریختن زباله در این جوی ها منجر به مشکلات زیست محیطی و تهدید سلامت مردم می شود.
 
استاندار خوزستان به بهسازی روستاها اشاره کرد و گفت: سالانه 70 میلیارد تومان در راستای بهسازی روستاها هزینه می شود که فعالیتهای صورت گرفته باید موثر و قابل مشاهده باشد./س
 


برچسب ها: رفع ، مضل ، کارون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.