امام موقت جمعه تهران با بیان این‌که قرآن راهبردهای اصلی همه دانش‌ها را تعیین می‌کند، گفت: قرآن قانون اساسی همه علوم است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران قم، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد خاتمی در نخستین نشست علمی مرکز آموزش تخصصی تفسیر علوم و قرآن حوزه علمیه قم با عنوان «نقش علم اصول جهت بهره‌گیری از قرآن کریم در علم فقه» افزود: توجه به قرآن و تفکر در مورد آیات این کتاب الهی تسلط بر سایر علوم از جمله کلام را نیز در پی دارد.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین رشته های تخصصی موجود در حوزه قرآن کریم است که نقش بسیاری در آگاهی بخشی و آشنایی طلاب با مباحث مرتبط با علوم اسلامی دارد اظهار داشت: طلاب با اشنایی با مفاهیم قرآن کریم می توانند در سایر رشته های اسلامی از قبیل کلام و حدیث مهارت به دست آورند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی و تقویت حوزه های علمیه، درسهای تفسیری و پژوهشهای بسیاری در زمینه قرآن کریم انجام شده است افزود: طلاب حوزه علمیه باید قرآن را که شامل بسیاری از نیازهای مختلف زندگی انسان است مورد بررسی قرار دهند تا بتوانند پاسخ بسیاری از مسائل را از قرآن استخراج کنند./س

برچسب ها: قم ، قرآن ، قانون ، علوم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.