حمید رضا ریحانی، استادیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفتگو با
خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران گفت: رضایتمندی بیماران در هنگام مراجعه به مراکز درمانی تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار می گیرد که یکی از آنها نحوه ارتباط بین پزشک و بیمار است.
وی گفت: یکی از موارد تاثیر گذار در رضایتمنمدی بیماران نحوه تعامل با آنها، توانایی انجام گفتگویی موثر و شناسایی مشکل آنها است.
ریحانی تصریح کرد: در بسیاری از موارد همین قدر که بیمار احساس کند پزشک توجه کافی به وی دارد برای او کفایت می کند ولو اینکه درمان موثری برای وی انجام نشود.
وی خاطر نشان کرد: در برنامه های آموزشی دانشجویان علاوه بر آموزش دانش و مهارتهای علمی باید به جایگاه آموزش مهارتهای ارتباطی هم توجه شود./ح