مدیرکل روابط عمومی و بین‌الملل شهرداری مشهد گفت: به دلیل وجود برخی اشتراکات جغرافیایی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی بین مشهد و هرات تفاهم‌نامه همکاری با هدف توسعه ارتباطات به امضا رسید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، علی حامدمقدم با اعلام اینکه امضای این تفاهم‌نامه می‌تواند منشأ آثار و برکات خیر برای هر دو شهر باشد، افزود: موضوعات مختلفی در حوزه‌های گوناگون مورد بحث و بررسی قرار گرفت و بر همین مبنا تفاهم‌نامه‌ای در حوزه گردشگری با محوریت معرفی مکان‌های سیاحتی، زیارتی و توریستی مشهد منعقد شد.

وی با اشاره به دیگر مفاد این تفاهم‌نامه گفت: انتقال تجارب شهرداری مشهد در زمینه فضای سبز،بازیافت، رفت و روب و برگزاری دوره‌های آموزشی از سوی کارشناسان مشهدی از دیگر موارد قابل ذکر است.

حامدمقدم تصریح کرد: با توجه به اینکه دین مردمان هر دو شهر مشهد و هرات، اسلام است و شیعیان بخش زیادی از جمعیت این شهر را تشکیل می‌دهند و در عین حال وجود برخی عقب‌ماندگی‌هایی که در اثر جنگ‌های چند دهه اخیر به کشور افغانستان و شهر هرات تحمیل شد، لزوم بازسازی و کمک به توسعه این شهر را مورد توجه قرار می‌دهد.

وی خاطر نشان کرد: این تفاهم‌نامه به امضای شهرداران مشهد و هرات و تائید استاندار این خطه رسیده و قرار است پس از تائید دولت مرکزی در کابل اجرایی شود/ س

برچسب ها: تفاهم ، نامه ، بین ، مشهد ، هرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.