نهمین یادواره آیه های سرخ ویژه گرامیداشت شهدای دانشمند هسته ای عصر دیروز در سوادکوه برگزار شد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران وزیر سابق امور خارجه ایران در این یادواره گفت : ایران در دهه های پایانی قرن گذشته جلوه گاه تحقق آرمانهای ابا عبدالله الحسین (ع) شد و انقلاب اسلامی تحولی بنیادی در مناسبت جهانی به وجود آورد.

متکي با اشاره به اتفاقات افغانستان، عراق و لبنان، افزود : آمريکا پس از حادثه مشکوک 11 سپتامبر گفت که مي‌‏خواهد جنگي را عليه تروريسم، مبارزه با قاچاق مواد مخدر و برای بازگشت دموکراسی در افغانستان آغاز کند، جنگ برعليه کسانی که خودشان ايجاد کرده بودند، افراط‌‏گرايی در افغانستان محصول دلارهای نفتي و سناريوی آمريکا بود و امروز همه اذعان دارند که آمريکا در سياست‌‏هايش شکست خورده است.

پدر شهید دانشمند هسته ای مصطفی احمدی روشن هم در این مراسم گفت : سربلندی وعزت ایران اسلامی به همت و تلاش بی وقفه جوانانش بستگی دارد،برای سرآمدی و سربلندی به همتی همراه با بصیرت نیاز دارد.

احمدی روشن با اشاره به اینکه شهداء مطعلق به قشر خاصی نیستند بلکه مطعلق به مردم آزادی خواه دنیاست افزود : درقضیه وال استریت مردم کشورها عکس مصطفی که یکی از شهدای ماست روی دست میگرفتند و به روئسایشان نشان میدادند.

وی تصریح کرد: نهال انقلاب که حال درختی تنومندشده را با خون شهدا و درکنار مقام معظم رهبری بایستی حفظش کنیم.

در پایان این مراسم مراسم گرامیداشت 7 شهید دانشجویی سوادکوه، شهیدان ولی الله گلی، محمدحسین اولادی، محمدرضا خلیلی، ابراهیم عموزاده، سلمان اسلامی، علیرضا عطایی و ناظم طالبی انجام شد./س

برچسب ها: برگزاری ، سرخ ، سوادکوه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.