رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان گلستان گفت: درد جامعه نداشتن تکنسین است و ما در این دانشگاه به دنبال به دنبال مدرک‎گرایی نیستیم.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، حسین مومنی صبح امروز در جمع روسای گروه آموزشی این دانشگاه اظهار داشت: تربیت تکنسین ماهر یکی از اولویت‎های این دانشگاه است که افراد پس از فارغ‎التحصیلی در بخش‎های مهارتی بتوانند مفید واقع شده و گره‎ای از مشکلات جامعه را باز کنند.

وی با بیان اینکه رسالت دانشگاه علمی کاربردی ارائه آموزش‎های مهارتی است تصریح کرد: آموزش‎های کاربردی باید به سمت پژوهش‎های کاربردی نیز رهنمون شده تا دردهای جامعه را درمان کند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گلستان ضمن گرامیداشت  هفته وحدت حوزه و دانشگاه ابراز داشت: شاید در بسیاری از کشورها جامعه دانشگاهی پیشرفت‎های خوبی کرده باشند اما از مفاهیم نمی‎توانند در حوزه آموزش به خوبی استفاده کنند اما روحانیت در حوزه‎های مختلف می‎تواند این خلاء را پر کند.

مومنی متذکر شد: روحانیون می‎توانند در ارائه آموزه‎های دینی و اسلامی با روش‎های جدیدی که نسل جوان بهتر بتواند آن را بپذیرد وارد شوند.

وی از درخشش دانشجوی دانشگاه جامع علمی کاربردی گلستان به عنوان پژوهشگر نمونه کشوری خبر داد و افزود: عبدالرحیم دلشاد از مرکز آموزش علمی کاربردی گنبدکاووس دو در رشته کاردانی مدیریت کسب و کار به عنوان پژوهشگر نمونه کشوری انتخاب شد که قرار است 29 آذر در دانشگاه شهید بهشتی تهران مورد تجلیل قرار بگیرد و به عنوان یکی از افتخارات گلستان و دانشگاه علمی کاربردی محسوب می‎شود.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گلستان با بیان اینکه پژوهش این دانشجو تجاری‎سازی شده است یادآور شد: تخت متحرک برای انتقال بیمار که هم اکنون در بیمارستان گنبدکاووس نیز استفاده می‎شود عنوان اختراع این پژوهشگر موفق کشوری است.

مومنی با بیان اینکه این پژوهشگر نمونه کشوری به عنوان پژوهشگر برتر استان نیز معرفی و در هفته پژوهش تجلیل خواهد شد عنوان کرد: دانشگاه‎ها باید افرادی تربیت کنند که بتوانند در جامعه محصول تولید کنند تا به رشد و توسعه استان و کشور کمک شود.

وی کاربردی نبودن پژوهش‎ها را یکی از چالش‎های اساسی برشمرد و افزود: در دانشگاه جامع علمی کاربردی به دنبال این هستیم که مدرسان خاص علمی کاربردی بکارگیری شوند چرا که این دانشگاه به عنوان یک دانشگاه مهارتی است و رسالت سنگینی به عهده دارد. /ج1

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.