معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی در امر مبارزه با قاچاق کالا در سطح عرضه پیشتاز است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ، سلیمان علیزاده در همایش اجرای طرح رهگیری کالاهای وارداتی (شبنم) در راستای اقتصاد مقاومتی که با حضور مسئولین استانی، اتحادیه ها و اصناف در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه برگزار شد،با اعلام این مطلب افزود: بر اساس ارزیابی های صورت گرفته در هفت ماهه نخست امسال سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایان غربی در امر مبارزه با قاچاق کالا در سطح عرضه رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه طی مدت مذکور یک هزار و 208 پرونده قاچاق در استان تشکیل شده است، اظهار کرد: ارزش پرونده های متشکله بیش از 2 میلیارد و 316 میلیون ریال می باشد.

علیزاده یادآور شد: در این راستا استان تهران رتبه نخست و استان خراسان رضوی نیز رتبه سوم را به خود اختصاص داده است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی همچنین از کسب رتبه نخست کشوری این سازمان در امر مبارزه با قاچاق کالای دخانی خبر داد و گفت: طی هفت ماهه نخست سالجاری تعداد 658 هزار و 154 نخ سیگار به ارزش 212 میلیون و 805 هزار ریال کشف شده است.

وی با بیان اینکه استان تهران و خراسان رضوی به ترتیب در رتبه های دوم و سوم مبارزه با قاچاق کالای دخانی قرار گرفته اند، تصریح کرد: سایر استان ها عملکرد بسیار ضعیفی در این راستا داشته اند.

علیزاده همچنین با اشاره به آغاز اجرای مرحله دوم طرح شبنم از یکم دی ماه امسال گفت: واحدهای صنفی تا پایان آذر ماه مهلت دارند جهت دریافت فرم و شناسه دار کردن کالاهایی که مشمول مرحله دوم طرح می شوند اقدام کنند .

وی اظهار داشت: از تاریخ مذکور هر کالای وارداتی که برچسب شبنم نداشته باشند، قاچاق محسوب شده و فروشندگان این کالاها به عنوان متخلف اقتصادی شناخته می‏شوند.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی اضافه کرد: کلیه لوازم خانگی، کلیه کالاهای صوتی- تصویری، رایانه و قطعات آن، انواع اقلام آرایشی بهداشتی،انواع مکمل های غذایی و دارویی، انواع لوازم خانگی، انواع اسباب بازی ها، انواع لوازم ورزشی، کمپوت، نوشیدنیها و روغن های خوراکی، پوشاک، ساعت، ماشین حساب، تلفن همراه و کیف و کفش گروه های کالایی مشمول مرحله دوم طرح شبنم در سطح عرضه هستند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.