نماينده اروميه با اشاره به مشکلات در حوزه بهداشت گفت: مشکل حوزه بهداشت عدم وجود پول نبوده، بلکه نبود مديريت صحيح اين حوزه است.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران نادر قاضي‌پور نماينده اروميه در جلسه علني امروز (چهارشنبه 29 آذر ماه) که در مخالفت با گزارش نهايي کميسيون بهداشت و درمان در مورد عدم اجراي جز سه بند 45 و 47 قانون بودجه سال جاري صحبت مي‌کرد، گفت: قبل از مخالفت بايد تذکر بدهم و اينکه مجيد نامجو (وزير نيرو) سخنگوي دولت شده و اعلام کرده است "دولت فاز دوم را اجرايي مي‌کند"؛ بايد بگويم يک ماه بيشتر نيست که ما عدم اجراي فاز دوم اين قانون را تصويب کرده‌ايم.

وي افزود: اگر دولت پول دارد مطالبات، معوقات به بدهکاران و معوقات طرح‌هاي عمراني را بدهد.

قاضي‌پور در ادامه به گزارش کميسيون بهداشت اشاره کرد و گفت: مهمترين مشکل حوزه بهداشت، عدم وجود پول نيست، بلکه عدم مديريت صحيح منابع مالي دولت است.

نماينده اروميه در ادامه تصريح کرد:‌ بعداز وزارت آموزش و پرورش، بالاترين رقم بودجه به وزارت بهداشت مربوط است، بنابراين ما از کميسيون بهداشت و درمان مجلس انتظار داشتيم تا نظارت خوب و کافي در اين موضوع داشته باشد.

قاضي‌پور با بيان اينکه نايب رئيس مجلس، اعلام کرده است 96.5 دصد دارو در داخل توليد مي‌شود، پس چرا با کمبود دارو مواجه هستيم، گفت: يکي از مشکلات حوزه بهداشت، پزشکان دو تابعيتي هستند که 9 ماه در خارج از ايران زندگي مي‌کنند و به عبارتي به جاي آنکه در خارج از کشور، درآمدزايي کرده در ايران خرج کنند، در ايران در آمدزايي کرده و در خارج از کشور هزينه مي‌کنند.

وي با تاکيد بر اينکه ما مشکل پول نداريم بلکه مشکل مديريت داريم، خاطرنشان کرد: آقاي لاريجاني! شما که تلاش فراواني در راستاي احقاق حق پابرهنه‌ها کرديد، به کميسيون بهداشت دستور دهيد تا بر بيمارستان‌هاي سازمان تامين اجتماعي، ‌سپاه، ‌ارتش، نيروي انتظامي و بانک‌ها نظارت داشته باشند.

انتهاي پيام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار