در انگليس و ولز، ازدواج هاي مذهبي در صورتي كه افراد تعيين شده از طرف حكومت آن را تاييد كنند ارزش رسمي دارند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، اسلام ديني است كه شمار پيروان آن در انگليس و ولز در 10 سال اخير شاهد بيشترين سرعت افزايش بوده است . شمار مسلمانان در اين دو سرزمين در اين ده سال، 75 درصد افزايش يافته است و مسلمانان اكنون براساس آخرين سرشماري چهار ميليون و 800 هزار نفر را شامل مي شوند.

اکنون رهبران جامعه مسلمانان انگليس خواستار آن هستند كه اين جامعه از معافيت هايي شبيه به معافيت هاي كليساي انگليس در لايحه مربوط به ازدواج همجنس بازان بهره مند شوند. شوراي مسلمانان انگليس كه بيش از 500مسجد، سازمان خيريه و مدرسه را شامل مي شود اعلام كرده از لايحه كاملا تبعيض آميز دولت بهت زده شده است.

دولت انگليس هفته گذشته از ازدواج همجنس بازان حمايت كرد. اين لايحه كه قرار است هفته آينده به پارلمان ارائه شود، به مذاهب مختلف اجازه مي دهد كه بين تاييد كردن يا نكردن ازدواج هاي همجنس بازان، به جز "كليساي انگليكن" كه در درون آن اين مراسم غير قانوني باقي خواهد ماند، مختار باشند.

در انگليس و ولز، ازدواج هاي مذهبي در صورتي كه افراد تعيين شده از طرف حكومت آن را تاييد كنند ارزش رسمي دارند.

كليساي انگليكن و كليساي كاتوليك نيز با ازدواج همجنس بازان مخالف هستند اما ديگر گروه هاي مذهبي مانند كواكرها (فرقه ناجيه )و برخي از جريان هاي ليبرال يهوديت در قبال ازدواج هاي بين دو فرد از يك جنس نظر مخالفي ندارند و اکنون این امتیاز به بخش کوچکی از مسیحیان داده شده اما مسلمانان با جمعیتی قابل توجه، از این معافیت بی بهره مانده اند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار