حدود 2800 اسب از نژاد اصيل لوسيتانو در سال 2012 در پرتغال به سبب بحران اقتصادي و ناتواني پرورش دهندگان در تامين هزينه علوفه آنان راهي كشتارگاهها شده اند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، از گذشته تا کنون نژادهای اسب سرتاسر اروپا در اصل به نام منطقه ای که در آن تولید شدند شناخته می شوند. بنابراین، اصل اصطلاح "اندلوسی" یا "اندالوزین" صرفا اشاره به اسب هایی داشته است که متعلق به منطقه اندلس از اسپانیا بوده اند. به همین صورت نام "لوسیتانو" (نژادی از اسب پرتغالی که شباهت زیادی به اسب اندلوسی دارد) از سرزمین لوسیتانو (نام رومی باستان برای پرتغال) برگرفته شده است.

این نسل از اسب ها که به نوعی اصیل ترین حیوانات اروپایی نیز محسوب می شوند برای پرش نمایشی، سواری تفریحی وسترن و بسیاری از درجات دیگر نمایش اسب مورد استفاده قرار می گیرند و سابقه حضور در فیلم های مختلف هالیوودی را نیز دارند.

اما طی روزهای اخیر شوک بزرگی به طرفداران این حیوانات نجیب وارد شده چراکه اتحاديه پرورش دهندگان اسب در پرتغال اعلام كرده حدود 2800 اسب از نژاد اصيل لوسيتانو در سال 2012 در پرتغال به سبب بحران اقتصادي و ناتواني پرورش دهندگان در تامين هزينه علوفه آنان راهي كشتارگاهها شده اند.

بر اساس این اطلاعیه، پرورش دهندگان اسب در اين كشور به سبب بحران اقتصادي ديگر امكانات تامين هزينه اين حيوانات را ندارند و اين درحالي است كه شمار خريداران اسب نيز به شدت كاهش يافته است.



شماري از پرورش دهندگان به سبب بحران اقتصادي و به اين علت كه نمي توانند فروشنده اي پيدا كنند، ترجيح مي دهند بين اسب ها گزينش كنند و برخي از حيوانات خود را به كشتارگاه بسپارند.

براساس آمارهاي رسمي، از آغاز سال، 2803 راس اسب لوسيتاني يعني چهار برابر سال گذشته به كشتارگاه فرستاده شده اند. البته اين آمار مشخص نمي كند چه تعداد از اين اسب ها از نژاد اصيل بوده اند.

حداقل قيمت يك اسب اصيل لوسيتانو كه هزينه نگهداري آن بالا است حدود 4 هزار يورو است . قيمت اين نوع اسب با توجه به سن و سطح تربيت پذيري تا 15 هزار يورو نيز افزايش مي يابد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار