به بن بست رسیدن روند سازش پس از دهها سال مذاکره، فلسطینی ها را برای آغاز انتفاضه سوم متقاعد کرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛به گزارش شبکه الاخباریه سوریه، سازمان آزادیبخش فلسطینی بیست و پنج سال پیش شاخه زیتون را به دست گرفت و گزینه صلح را طبق مفاهیم بین المللی برگزید به این گمان که جهان از مردم فلسطین حمایت و به آنان برای بازپس گیری دست کم بخشی از حقوق غصب شده در سرزمینشان کمک خواهد کرد.

ولی فلسطینی ها همچنان در نقطه آغاز هستند و اشغالگران سیاست گسترش شهرک ها و دروغگویی و فریبکاری را ادامه می دهند و خواسته ها و شروطی را برای تشکیلات خودگردان تعیین می کنند.

اکنون کرانه باختری در شرایط دشواری به سر می برد و علاوه بر شهرک سازی، فشارهای همه جانبه اشغالگران و یورش به مناطق فلسطینی و کشتن فلسطینی ها تشدید شده است. زندانیان فلسطینی نیز در داخل زندان ها اعتصاب غذا کرده اند و پایان بازداشت بدون محاکمه خود را خواستار هستند.

 در چنین شرایطی به نظر می رسد آغاز انتفاضه جدید فلسطینی ها در کرانه باختری بسیار نزدیک است و احتمالا بسیار قدرتمندتر از انتفاضه اول خواهد بود. فلسطینی ها که ابتدا تنها سلاحشان سنگ بود اکنون به موشک هایی مجهز هستند که برد آنها تا عمق شهرهای اسرائیل می رسد.

اکنون رویارویی مردم فلسطین با دشمن صهیونیستی آسانتر از قبل شده است و ساکنان کرانه باختری با درسهایی که از مقاومت در غزه آموخته اند متوجه شده اند که مقاومت، تنها راه بازپس گیری حقوق فلسطینی ها است.

 ملت فلسطین به رغم شهدای زیادی که در مبارزه با اشغالگران تقدیم کرده ثابت کرده است ملتی شکست ناپذیر است و رژیم صهیونیستی سست تر از خانه عنکبوت است. اکنون شرایط برای سومین انتفاضه در کرانه باختری مهیاست و اکنون یک جرقه کافیست تا زمین را زیر پاهای اشغالگران شعله ور کند.
برچسب ها: انتفاضه ، فلسطین ، اسرائیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار