تیم ملی والیبال ایران برای نخستین بار در تاریخ والیبال کشور در شرایطی به لیگ جهانی صعود کرد که دو بازی در قاهره با مصر و دو دیدار در تهران مقابل تیم ژاپن انجام داد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، حضور ایران در لیگ جهانی به هیچ عنوان شانسی و الکی نبود بازیکنان ملی پوش کشورمان برای صعود به لیگی که سالها ایرانیان در حسرت آن بودند، ماهها تلاش کرده و با وجود موانع ومشکلات فراوان موفق به شکست حریفان خود در مسابقات زیر گروه لیگ جهانی شدند.

چند روز قبل خبری از سوی سایت رسمی فدراسیون والیبال اعلام شد مبنی بر آنکه تیم های ژاپن و مصر از سوی فدراسیون جهانی برای حضور در لیگ جهانی 2013 انتخاب شده اند

وقتی مطلب را دیدیم در ابتدای امر این سوال پیش می آید که اگر فدراسیون جهانی می خواست و ایت کارت خود را به حریفان ایران اختصاص دهد پس چرا ما مجبور به انجام مسابقه با‌آنها شده و مصر رفتیم و یا در تهران میزبان ژاپنی ها بودیم.

پس ایرانی جایگاهش در مکان 12 جدول رده بندی جهانی است باید با بهره گیری از رنکینگ خود به لیگ صعود می کردند با حضور در مسابقات انتخابی !

البته ایرانیان در تمامی میادین و دوره ها ثابت کرده اند که برای روزهای سخت برنامه ویژه ای داشته اند و می توانند شگفتی ساز شوند ولی نوع انتخاب مسئولان فدراسیون جهانی تا حدودی سوال برانگیز است.

محمد رضا داور زنی،‌ رئیس فدراسیون والیبال در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: اینکه تیم ملی والیبال ایران با توان فنی خود توانسته به مسابقات لیگ جهانی راه پیدا کند برای ما یک حسن محسوب می شود با توجه به ظرفیت تیم های والیبال فعال در سطح جهان و بحث های انجام شده در کمیته مربوط به اجلاس دپارتمان بین المللی فدراسیون جهانی قرار شد در سال 2013 تعداد تیم های شرکت کننده در این پیکارها از 16 تیم به 18 تیم ارتقا پیدا کند.

وی تصریح کرد: طی جلسه ای مسئولان کمیته مسابقات فدراسیون جهانی روز گذشته برگزار کرده اند مصر و به دلیل قرار داشتن در رنکینگ 13 جدول رده بندی به عنوان تیم 17 انتخاب شده است ژاپن هم به عنوان تیم 19 جدول رده بندی جهانی به عنوان هجدهمین تیم حاضر در این رقابت ها برای حضور درلیگ جهانی 2013 دعوت شده است.

**چشم بادامی ها حامی مالی فدراسیون جهانی هستند

وی تصریح کرد: حضور ژاپنی ها در مسابقات لیگ جهانی 2013 قابل پیش بینی بود آنها سالهاست که به عنوان یکی از حامیان مالی قدرتمند فدراسیون جهانی ((FIVB محسوب می شوند طبیعی بود که مسئولان یکی از انتخاب های خود را به ژاپن اختصاص دهند در چنین شرایطی ما نمی توانیم هیچ اعتراضی به فدراسیون جهانی برای چگونگی انتخابش داشته باشیم.

**حضور مصر و ژاپن به نفع ماست

رئیس فدراسیون والیبال تصریح کرد: با انتخاب مصر و ژاپن و حضور آنها در لیگ جهانی به نوعی موافق هستم این موضوع در آینده به نفع ما است ملی پوشان ایرانی باید تلاش کنند که جزو تیم های حاضر در لیگ جهانی باشند و سهمیه خود را تا مدتها حفظ کنند.

داورزنی یادآور شد: 12 تیم برتر جدول رده بندی فدراسیون جهانی والیبال در گروه های A و B این رقابت ها تقسیم شدند حضور تیم ایران در این 2 گروه یعنی قرار گرفتن والیبال کشورمان در جمع تاپ های دنیا که این امر یک افتخار بزرگ برای ما محسوب می شود طبق قرعه کشی فدراسیون جهانی شش تیم دیگر حاضر در مسابقات لیگ جهانی در گروه (C) قرار گرفتند که از جمع آنها فقط یک تیم به مرحله بعد صعود خواهد کرد.

**قطعیت حضورمان در مسابقات 2014 آرامش می آورد

وی یادآور شد با توجه به آنکه تیم ملی ایران به عنوان تیم 12 والیبال جهان است حضور در مسابقات لیگ جهانی 2014 قطعی شد اما تیم های مصر و ژاپن در صورت عدم راهیابی به مرحله دوم مسابقات باز هم به زیرگروه لیگ جهانی سقوط کرده و حضورشان در مسابقات سال بعد مبهم خواهد بود.

**مدافع حضور مصریهای مسلمان هستم

عضو دپارتمان جهانی والیبال اظهار داشت: با حضور ژاپن در مسابقات لیگ جهانی 2013 تعداد نمایندگان آسیا در این پیکارها به عدد سه رسید حضور مصریهای مسلمان به عنوان تنها نماینده قاره آفریقا سطح مسابقات را ارتقا می دهد، من به عنوان یکی از اعضای دپارتمان لیگ جهانی از حضور مصریهای والیبالیست مسلمان در این رقابت ها در جلسه قرعه کشی دفاع و دیگران را موافقت با حضور آنها متقاعد کردم.

**افزایش تعداد تیم ها آینده روشن را رقم می زند

داورزنی یادآور شد: در حال حاضر فدراسیون جهانی والیبال دارای 220 عضو و زیرمجموعه است افزایش تعداد تیم های حاضر در لیگ جهانی از 16 به 18 تیم به نفع والیبال در آینده ای نزدیک است./آق
برچسب ها: داورزنی ، والیبال ، مصر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار