برای نزدیکی جامعه دانشگاهی بهتر است بازدید از فضای دانشگاه های ایران و مالزی صورت گیرد.

 به گزارش خبرنگار صنفي آموزشي باشگاه خبرنگاران  حاضر در محل؛غلامرضا  خواجه سروی معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در گردهمایی 15 استاد دانشگاه یو کی ام و اعضای هیات علمی پژوهشکده که در پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی برگزار شد طی سخنرانی گفت: بیش از 4 میلیون و 400 هزار نفر در دانشگاه های ایران مشغول به تحصیل هستند و بیشتر آن ها به کشور مالزی علاقمند هستند.

وی با بیان این مطلب که ملت ما ملتی فرهنگ دوست و علاقمند به سایر مسلمانان و کشورهای برادر خویش است افزود: با توجه به این که ملت ما ملتی فرهنگ دوست و علاقمند به سایر مسلمانان و کشورهای برادر خویش است هم اکنون بخش فرهنگی وزارت علوم متصدی تقویت بنیان ها و ارتباطات فرهنگی بین دانشگاه های کشور به ویژه دانشگاه های اسلامی در کشورهای مسلمان است و در حال حاضر این ارتباط بسیار نزدیک است.

خواجه سروی تصریح کرد: رشته ها و گرایش های دانشگاه های ایران به مطالعات تلفیقی و به ویژه ارتباط بین رشته های جدید علوم و علوم اسلامی را برای همکاری های آینده ترسیم می کند.

وی در ادامه به لزوم نزدیکی جامعه دانشگاهی ایران و مالزی اشاره کرد و اظهار داشت: دانشجویان دو کشور بهتر است از فضای دانشگاهی کشور های دیگر بازدید کنند و البته می توانیم زمینه این بازدید های دو طرفه را هر چه بهتر فراهم کنیم.

خواجه سروی اظهار داشت: پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی به عنوان یکی از مراکز مسئول گسترش روابط فرهنگی با سایر کشورها باشد و شبکه ای از کشورهای اسلامی در زمینه تعاملات علمی را به وجود آورد./ع2
برچسب ها: دانشگاه ، علوم ، پژوهشکده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار