پیاده روی در هوای سرد برای این دسته از افراد سبب انقباض عروق اندام از جمله عروق کرونرو در نتیجه سبب افزایش نیاز عضله قلب به اکسیژن می شود.

به گزارش خبرنگار کلينيک باشگاه خبرنگاران؛ با شروع فصل سرد سال میزان بروز حملات قلبی در مبتلایان به عارضه قلبی افزایش می باد از این رو این افراد از پیاده روی های طولانی مدت در هوای سرد و حتی در سطوح شیب دار با شیب زیاد باید خودداری کنند.

از عوارض پیاده روی در هوای سرد برای این دسته از افراد می توان به انقباض عروق اندام از جمله عروق کرونر ( عروق خونرسان به عضله قلب) که سبب افزایش نیاز عضله قلب (میوکارد) به اکسیژن می شود اشاره کرد.

این افزایش نیاز به اکسیژن سبب تشدید بیماری های عروق کرونر و افزایش خطر سکته قلبی می شود از این رو به مبتلایان به بیماری های عروق کرونر توصیه می شود از پیاده روی در هوای سرد خودداری کنند و در صورت نیاز ضمن پوشش مناسب به ویژه در ناحیه دهان به هنگام خروج از منزل قرص های زیر زبانی نیتروگلیسیرین را به همراه داشته باشند.

بر اساس این گزارش؛ سرما سبب پدیده اینورژن ( وارونگی دما) می شود افزایش میزان آلاینده های هوا در جو از عوارض وارونگی هوا است که باعث می شود میزان مونوکسید و دی اکسید کربن در هوای استنشاقی ( سمی) افزایش و میزان اکسیژن کاهش می یابد.

بدین ترتیب میزان اکسیژن رسانی به بافت های بدن از جمله عضله قلب کمتر و در نتیجه شیوع درد های قفسه سینه ( آنژین صدری) و خطر بروز آنفارکتوس میوکارد افزایش می یابد.

نکته: بنابراین توصیه می گردد مبتلایان به بیماری های قلبی عروقی از پیاده روی طولانی مدت در هوای سرد خودداری کنند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار