براساس مصوبه روز سه شنبه یکی از کمیسیون های پارلمان اروپا ، نیروهای پلیس اروپایی از این پس به اثر انگشت پناهجویان در یک پایگاه اطلاعاتی موسوم به "یوروداک" دسترسی خواهند داشت، مشروط بر اینکه داده های شخصی این افراد به شدت تحت محافظت قرار گیرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، به این ترتیب ، کمیسیون آزادی های مدنی پارلمان اروپا موافقت مشروط خود را با درخواست دولت های بیست و هفت کشور عضو اتحادیه اروپا اعلام کرد.
دولت های اروپایی امیدوار بودند پایگاه اطلاعاتی یوروداک که از سال دو هزار و سه ، اثر انگشت پناهجویان بالاتر از چهارده سال را ذخیره می کند، بتواند مورد استفاده بخش های پلیس این کشورها قرار گیرد.
مونیکا لویزا ماکووی نماینده محافظه کار پارلمان اروپا از کشور رومانی که از این متن در این کمیسیون حمایت کرده است در توضیح گفت مصوبه کمیسیون آزادی های مدنی که با چهل و یک رای موافق در برابر یازده رای مخالف و چهار رای ممتنع به دست آمد ، قرار است امنیت در اتحادیه اروپا را تقویت کند.
وی افزود: در صورت اقدامات تروریستی یا جرایم سنگین ، نیروهای پلیس خواهند توانست برای شناسایی موثرتر و سریع تر مظنونان ، قربانیان و شاهدان ،آثار انگشت صحنه جرم را با آثار انگشت در پایگاه اطلاعاتی مقایسه کنند.
نمایندگان پارلمان اروپا در عین حال محافظت های سختگیرانه ای را در مقایسه با محافظت هایی که در ابتدا پیش بینی شده بود برقرار کردند تا از اطلاعات پناهجویان محافظت کنند و مطمئن شوند نیروهای پلیس می دانند این اطلاعات را نه فقط می توان برای شناسایی افراد بلکه برای مقاصد تهاجمی مورد استفاده قرار داد.
مصوبه روز سه شنبه این کمیسیون قرار است به پایتخت های اروپایی ارائه شود و سپس در صحن علنی پارلمان اروپا برای رای گیری نهایی مورد بحث و بررسی قرار گیرد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار