دو کلینیک صنعت جدید به زودی در شهرک صنعتی ساوه و شهرک صنعتی گرمسار راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار صنفی آموزشی باشگاه خبرنگاران، دکتر علیرضا رهایی  امروز در سومین کنگره بین المللی پوشش های خودرویی در دانشگاه صنعتی امیر کبیر اظهار داشت: کلینیک صنعت از مراکز بسیار موثر و مفیدی است که در آن مدیران صنعت و دانشگاه به تجزیه و تحلیل علمی می پردازند

وی افزود: با آمادگی خوبی که در این زمینه در دانشگاه ها ایجاد شده است باید قدم های بزرگتری برداریم.

رهایی در زمینه روند رشد صنایع مختلف در 30 سال اخیراذعان داشت: طبق آمار صندوق بین المللی پول در سال 2011 میزان تولید ناخالص ملی کشور 930 میلیارد دلار  بوده است که  رتبه 17 را در بین کشورهای مختلف جهان بدست آوردیم..

رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر خاطرنشان ساخت: در فاصله زمانی میان سال های 1980 تا 2011 میزان تولید ناخلص ملی کشور هشت برابر شده است که باید به دنبال زمینه سازهای آن باشیم.

صنایع خودرو سازی در سه دهه بعد از انقلاب  رشد قابل توجهی کرده اند

در ادامه دکتررهایی با اشاره به تاسیس صنایع جدیدی که همه باعث  رشد قابل توجه در زمینه تولید خودرو شده اند گفت: در کنار این رشد شاهد تحمیل تحریمات سنگین کشورهای استعماری بر کشور بوده ایم که این فشار در یک دهه اخیر افزایش یافته است.

وی افزود: این تحریم ها فرصتی ایجاد کرده تا  دستگاه های تولید کننده و کارخانجات مختلف توجه خاصی به سمت دانشگاه ها پیدا کنند

 

رییس دانشگاه صنعتی امیر کبیر گفت: در این خصوص زمینه سازی های خوبی ایجاد شده است بطوریکه با همکاری فشرده و نزدیک میان صنایع مختلف، دانشگاه ها و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری 38 طرح کلان ملی تعریف شد که هر کدام درزمینه یکی از زمینه های مورد نیاز کشور است.

رهایی ادامه داد: در شش ماه اخیر که این 38 طرح کلان ملی مصوب شده است یک حرکت بسیار خوب و سازنده در پژوهشگاه های دانشگاه های کشور فعال شده است.

 

 رهایی واحد های تحقیق و توسعه را پل ارتباطی میان صنعت و دانشگاه دانست و گفت: این واحدها  می توانند نیازهای صنایع را جمع آوری کرده  و در محیط دانشگاه تعریف کنند و نتایج کار را در اختیار صنایع بگذارند.

وی تصریح کرد:واحدهای صنعتی هم اکنون فناوری های خوبی در اختیار دارند اما نقص ما کمبود دانش فنی است که در این زمینه تنها دانشگاه ها می توانند نقش داشته باشند./ع2

برچسب ها: دانشگاه ، پژوهش ، صنایع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار