هدف ما از ساخت بازي هاي رايانه با كيفيت و همچنين مقابله با بازي هاي خارجي است.

به گزارش خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران؛ نشست خبري بازي شتاب "در شهر" صبح روز سه شنبه 28 آذر ماه با حضور دكتر "بهروز مينايي" (مدير عامل بنياد ملي بازي هاي رايانه اي)، "حسين احمدي" (مديرعامل پروژه بازي شتاب در شهر)، "شهرام ملكي" (توزيع كننده بازي  شتاب در شهر) در محل برگزاري كنفرانس بنياد ملي بازي هاي رايانه اي برگزار شد.
"دكتر مينايي" (مدير عامل بنياد بازي هاي رايانه) در اين نشست علاوه بر معرفي "بازي شتاب در شهر" به بازخواني فعاليت هاي چند ساله بنياد پرداخت.
وي در خصوص بازي رايانه اي شتاب شهر، عنوان كرد: اين بازي از توليدات قديمي بنياد است كه با موفقيت به مرحله توليد رسيد و از ايراداتي كه به اين بنياد گرفته شده بود،اينكه حمايت خود را فقط معطوف به تهران كرده و با توليد اين بازي كه با تلاش بچه ها در شهرستان دليجان انجام شد اين نكته و ايراد از بنياد رفع مي شود.
مينايي ادامه داد: محبوب ترين بازي در كشور بعد از بازي هاي ورزشي، مسابقات ماشين سواري است كه خوشبختانه با فعاليت جدي توانسيتيم به شكل مناسبي و مولفه هاي يك بازي به شكل سهل، آسان همراه با هيجان اين نوع بازي ها را در اختبار جوانان قرار دهيم.
وي در خصوص فعاليت هاي بنياد در طي اين چند سال اخير اظهار داشت: بنياد در طي اين چند سال نزديك به 100بازي را مورد حمايت خود قرار داده و همچنين بيش از 16 بازي آماده پخش و توزيع در بازار داريم.
وي افزود: ما از تمام توليد كنندگان تقاضا داريم توليدات خود را به سمت بازي هاي آموزشي سوق دهند، تاكنون 25 بازي از مرحله پيش توليد وارد توليد شده همچنين بازي نامه هايي با محتواي طيفي، ارزشي وبومي مورد حمايت قرار داديم.
مديرعامل بنياد ملي بازي هاي رايانه اي متذكر شد: تمام توقيفات بنياد ملي فارابي در نتيجه تلاش و همت جوانان بوده كه اينها موفقيت كمي نيست ما در منطقه مقام اول و در آسيامقام پنجم داريم كه اينها هم منوط به ادامه روند حمايت مسئولان است.
مينايي بيان كرد: متأسفانه امسال بودجه بنياد بيش از 90درصد كاهش يافته و با توجه به جنگي كه بين بازي رايانه اي در خارج از كشور ايران است و مسئولان بايد توجه داشته باشند براي مقابله و رقابت با آنها نياز به بودجه مناسب داريم تا در اين امر موفق عمل كنيم.
"مينايي" عنوان كرد: سه مقوله شناخت، برنامه ريزي سرمايه گذاري در ترويج فرهنگ از طريق بازي هاي رايانه اي مهم است تا بتوانيم در كمتر از ده سال پخش بازي رايانه اي خارج را به سمت بازي رايانه اي در داخل سوق دهيم.
وي ادامه داد: 15 تيم دانشجويي با موسسه در حال فعاليت هستند و قرار است 15 بازي رايانه اي توليد كنند.
"مينايي" متذكر شد: با رايزني هاي انجام شده دو رشته فني و هنري بازي را در دانشگاه علمي و كاربردي راه اندازي كرديم و همچنين مقطع  كارشناسي و كارشناسي ارشد آن در سال آينده با همكاري وزارت علوم و تأسيس خواهد شد تا بتوانيم از اين صنعت اقتدار فرهنگي داشته باشيم.
 "مينايي" اظهار داشت:  هم اكنون در چند دانشگاه جاري كشور درس عملي گيم به صورت علمي تدريس مي شود اما تبديل آن به يك رشته در سال آينده محقق خواهد شد.
وي عنوان كرد: در سال جاري ما دو نمايشگاه در مشهد و قم برگزار كرديم كه با استقبال خوبي همراه بود.
وي متذكر شد: حوزه نظارت به بازي وظيفه ذاتي و اصلي ماست و با تشكيل سازمان حمايت و صيانت از محصولات فرهنگي نيز در اين امر به ما ياري خواهند كرد.
مينايي خاطر نشان كرد: به زودي بازي سبك زندگي ايراني اسلامي، مبارزه با صهيونيسم روانه بازار خواهد شد، تا ما هم بتوانيم در مقابل بازي هاي خارجي كه برعليه كشورما ساخته مي شود بازي هاي مناسبي توليد كنيم.
"حسين احمدي" مدير پروژه بازي شتاب در شهر در ادامه نشست در خصوص اين بازي عنوان كرد:
توليد اين پروژه از سال 87 شروع شد وبه دنبال بومي كردن بازسازي آن بوديم و سعي كرديم از تكنولوژي و نرم افزارهايي كه قابليت استفاده از گيم را دارند بهره ببريم و بعد از آشنايي با بنياد حمايت از بازيهاي رايانه اي با تكميل اين بازي آن را پس از 4 سال به مرحله عرضه رسانديم.
وي افزود: نكته مهم در اين بازي اين است كه هيچ كپي از بازي خارجي نيست و به طور خلاقانه با ذوق و سليقه بازيكنان ايران طراحي شده است.
در ادامه "شهرام ملكي نيا" مدير عامل روابط عمومي سرزمين رايانه پيشرو و توزيع كننده بازي شتاب در شهر اظهار داشت: موسسه ما از سال 1379 تا به امروز در حوزه توليد، توزيع و نشر بازي رايانه اي شروع به فعاليت كرد و از همان ابتدا يك تعامل در توليد و توزيع با بنياد ملي بازي هاي رايانه اي داشتيم./ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار