وزير علوم ، تحقيقات و فناوري در پيامي به چهاردهمين جشنواره خوارزمي ، برگزاري اين جشنواره را مبين ارزش و اعتبار بي بديل اين آيين اثرگذار و نقش آفرين در تحولات علمي دانست.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از  روابط عمومي وزارت علوم ، در پيام دكتر كامران دانشجو آمده است :  بي شك پشتوانه عزت و اقتدار جامعه اسلامي ، جايگاه علوم ، تحقيقات و فناوري كشور در تراز جهاني است و جوانان اين كشور آماده ترين اقشار اجتماعي براي فعاليت در عرصه دانش و پژوهش و مهياترين نيروي انساني براي پيشبرد برنامه هاي علمي و فناوري كشور محسوب مي شوند.

وزير علوم در ادامه اين پيام ضمن تاكيد بر بها دادن به قشر جوان و حمايت جدي از آنان در جريان توسعه علمي به ويژه جنبش نرم افزاري افزوده است : در اين زمينه صندوق حمايت از شركت هاي دانش بنيان نقش اساسي و ارزنده اي برعهده دارد و مي بايست با ايجاد سازو كار هاي سالم و سريع، موانع پيش رو  اين موسسات علمي را برداشته و رسيدن به اهداف را براي آنان سهل الوصول كرد.

وي در پيام خود  اظهار داشته است :حذف يا كاهش ايستگاههاي بروكراتيك  و اداري در جريان فزآينده فعاليت هاي علمي و ارائه تسهيلات لازم به دانشجويان ، پژوهشگران ، محققان و استادان كشور از جمله تدابير مديران آموزش عالي كشور در اين زمينه است.

در پيام دكتر دانشجو از انقلاب اسلامي ايران به عنوان فرصت بي بديلي براي پيشرفت علمي كشور  ياد شده كه جوانان با استفاده از اين فرصت ، بدون واهمه و به دور از عارضه تلقيني خود كم بيني  در مقابل استكبار با اعتماد به نفس و باور به اينكه" ما مي توانيم "وارد جريان سازي جهاني به خصوص در حيطه فعاليت هاي علمي پژوهش گرديده اند كه تداوم اين رويكرد تعالي بخش مي تواند به خودكفايي ملي و تحكيم پيوندهاي فرا ملي با ساير كشورهاي اسلامي گردد.

وي با اعلام اطمينان خود از تحقق آينده درخشان ايران اسلامي به شرط ايمان و عمل صالح جوانان پرشور و با شعور ايران اسلامي و داراي علم و معرفت ، تقوي و بصيرت و حضور موثر در فعاليتهاي علمي و پژوهشي ، براي برگزيدگان و حاضرين در چهاردهمين جشنواره جوان خوارزمي موفقيت بيشتر و روز افزون را  آرزو كرد.

وزير علوم ، تحقيقات و فناوري در بخش پاياني پيام خود ، حمايت از طرح هاي برگزيده جشنواره جوان خوارزمي در چارچوب تشكيل شركت هاي دانش بنيان در مراكز رشد و پارك هاي علم و فناوري ، تسريع در پذيرش برگزيدگان اين جشنواره جهت ادامه تحصيل در مقاطع بالاتر در چارچوب آيين نامه استعدادهاي درخشان و ارتباط روز افزون برگزيدگان علمي با مراكز صنعتي و اقتصادي كشور به ويژه از طريق كانون برگزيدگان كه اخيراً تاسيس شده و برقراري ارتباط بيشتر با مراكز علمي معتبر جهان و حضور فعال تر برگزيدگان علمي در سمينارها و كنفرانس هاي بين المللي را از مواردي دانست وزارت علوم ، تحقيقات و فناوري براي برگزيدگان جوان خوارزمي پيگري و اجرايي مي كند. /ع2
برچسب ها: خوارزمی ، علمی ، پژوهش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار