دبير همايش ايثارگران فراملي در عرصه بين المللي گفت: 115 نهاد بين المللي خواستار شناسايي شهيد کشوري هستند و قطعا ما نيز آثار اين مرد خدا را به آنها ارائه خواهيم کرد.

به گزارش خبرنگار دفاعي امنيتي باشگاه خبرنگاران، سردار غياثي‌راد دبير همايش "ايثارگران فراملي در عرصه بين‌المللي"، امير سرتيپ دوم خلبان هوشنگ ياري فرمانده هوانيروز ارتش جمهوري اسلامي و اعتصامي قائم مقام سازمان فرهنگ ارتباطات اسلامي، در مراسم بزرگداشت سي و دومين سالگرد شهادت شهيد امير سرلشکر خلبان احمد کشوري و معرفي ايثارگران فرا ملي در عرصه بين‌المللي به ايراد سخن پرداختند.

* وظيفه ما زنده نگهداشتن ياد شهيدان است

قائم مقام سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي با بيان اينکه روح شجاعت و مردانگي در شهداي کشورمان اعم از شهداي بسيج، ارتش، سپاه پاسدارارن و هوانيروز قابل مشاهده است، اظهار داشت: وصيت شهيد کشوري نماد اين روح است که بيان مي‌کند بايد نگاه ما به پيروي از فرامين امام خمين (ره) باشد.

وي ادامه داد: وظيفه ما امروز نگه‌داشتن ياد و خاطره‌ شهيدان‌مان است که البته متاسفانه دنيا با اين جريان هيچ گونه آشنايي ندارد.

اعتصامي بيان کرد: دوستان ما که در هوا نيروز به شهادت رسيدند اغلب از برادراني بودند که دروس تخصصي خود را در خارج از کشور گذرانده بودند که به همين دليل از آن‌ها به عنوان شخصيت فرا ملي ياد مي‌شود.

وي با اشاره به وظيفه سازمان فرهنگ و ارتباط اسلامي در زنده نگه داشتن ياد و خاطرات شهدا گفت: ما وظيفه داريم که اين شهدا را به ديگران معرفي کنيم چرا که هم حکايت از هويت ديني و هم حکايت از ايثارگري و پايداري دارند.

اعتصامي با اشاره به افتخارات کشورمان توسط شهدايي چون تهراني‌مقدم، کشوري و صياد شيرازي افزود: ما امروز به ميمنت شهداي عزيز کشورمان و پيشرفت‌هايي که در هوانيروز داشته‌ايم، مشاهده مي‌کنيم که تحريم‌هاي غرب هيچ‌گونه تاثيري بر ما نداشته است.

قائم مقام سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي با تاکيد بر اينکه ما هويت فرهنگي، اخلاقي و ايثارگري را بايد در سطح بين‌المللي مطرح کنيم، اظهار داشت: معرفي شهداي کشورمان حتي با ارائه‌ مقاله، امري ضروري است و حتي نيازي به عنوان کردن اسم شهدا نيست، چرا که مي‌توان هويت شهداي عزيزمان را به ديگران اعلام کرد.

* دلايل نامگذاري شهيد کشوري به عنوان ايثارگر فرا‌ملي

در ادامه‌ اين مراسم، سردار غياثي‌راد دبير همايش "ايثارگران فراملي در عرصه بين المللي" با اشاره به دلايل نامگذاري شهيد کشوري به عنوان ايثارگر فرا‌ملي گفت: ايشان تاثيرگذاري بسزايي در سال 57 براي ارتش داشته‌اند. گذراندن دوره‌هاي نظامي و دوره‌هاي خارج از کشور و همچنين اساتيد و دانشجوياني که در خارج از کشور از وي مناجات و قرائت قرآن را ياد مي‌گرفتند را مي‌توان از جمله دلايل نامگذاري شهيد کشوري به عنوان  برشمرد.

وي با بيان اينکه شهيد کشوري را به نام مرد آسمان مي‌شناختند، تصريح کرد: وي در آن زمان در برنامه‌ريزي‌هاي اقتصادي بسيار خوب عمل مي‌کرد و بر اقدامات همرزمانش در قبل و بعد از انقلاب اسلامي هدايت و نظارت داشت.

غياثي‌راد با اشاره به معرفي شهيد کشوري به 115 نهاد بين‌المللي خاطرنشان کرد: 115 نهاد بين المللي خواستار شناسايي شهيد کشوري هستند و قطعا ما نيز آثار اين مرد خدا را به آنها ارائه خواهيم کرد.

 وي با اشاره به تفاهم‌نامه سازمان ارتباطات اسلامي و بنياد حفظ آثار نشر دفاع مقدس گفت: بخشي از اين تفاهم‌نامه، معرفي شهداي فراملي است که بر اساس امضاي اين تفاهم‌نامه امروز دور يکديگر جمع شده و درباره‌ شهداي فرا ملي صحبت مي‌کنيم.

* امنيت کردستان، مديون هوانيروز و شهيد کشوري

امير سرتيپ دوم خلبان هوشنگ ياري فرمانده هوانيروز  ارتش نيز در ادامه اين مراسم، طي سخناني با تاکيد بر اينکه بايد همواره تاريخ را سرمشق رفتار و کردار خود قرار دهيم، گفت: برخي فکر مي‌کنند که هر اتفاقي که در گذشته رخ داده نبايد درباره‌ي آن صحبتي به ميان آورده شود، در حالي که افرادي که اهل درک و فهم هستند اين‌گونه نمي‌انديشند و عقيده دارند که بايد تاريخ را سرمشق رفتار خودشان قرار دهند و به همين دليل بايد ببينيم که امروز چرا پس از سي و چهار سال همچنان ياد و خاطره شهيد کشوري زنده است.

وي با بيان اينکه امنيت کردستان، مديون هوانيروز و شهدايي چون شهيد کشوري است، تصريح کرد: در مورخ 27 اسفند 57 زماني که  کردستان ناامن شده و پادگان سنندج مورد تهاجم قرار گرفته بود، نيازمند بالگرد هوانيروز بوديم و اينجاست که بايد قدر شهدايي چون کشوري را دانست.

ياري با اشاره به هشت سال دفاع مقدس خاطرنشان كرد: هوانيروز در طي آن سال‌ها توانست به خوبي عمل کند و شهيد کشوري 75 روز در عرصه دفاع مقدس حضور داشتند که خيلي خوب و درخشان ايفاي نقش کردند و در پي اين جريان است که شهروندان عزيز ايلامي، شهيد کشوري را از آن خود مي‌دانند.

انتهاي پيام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار