استاندار اصفهان: بخش حمل و نقل در پیشبرد اهداف صنایع پایه و مولد استان به عنوان قطب صنعتی کشور بسیار تأثیر گذار است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، علیرضا ذاکر اصفهانی در مراسم گرامیداشت روز حمل و نقل و رانندگان، با اشاره به خدمات ارزنده رانندگان در طول 8 سال دفاع مقدس، اظهار داشت: مشکلات اینصنف پوشیده نیست و به پاس خدمات تلاشگران حوزه حمل و نقل جاده ای برای رفع مشکلات این مجموعه تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت.

استاندار اصفهان با اشاره به ظرفیت های بالای استان در بخش حمل و نقل جاده ای، تصریح کرد: حمل و نقل در استان از جایگاه ویژه ای برخوردار است و اول بودن استان اصفهان در صنعت مؤید این موضوع است که استان قطب اول حمل و نقل کشور نیزمحسوب می شود.

وی اصفهان را شاهراه مبادلاتی کشور دانست و اظهار داشت: در حالی که صنایع مهم فولاد و آهن در استان اصفهان واقع شده است و صادرات بالایی دارد، به طور قطع حمل و نقل نقش ویژه ایرا دراقتصاد این استان ایفا می کند.

ذاکر اصفهانی به اقدامات استانداری برای رفع نقاط حادثه خیز در جاده ها اشاره کرد و افزود: کارهای بزرگی در حوزه حمل و نقل جاده ای صورت گرفته است از جمله اینکه مدیریت حمل و نقل و ترافیک در استانداری اصفهان به عنوان یک بخش مجزا راه اندازی شد.

استاندار اصفهان با تاکید بر لزوم واگذاری بخش های مختلف حمل و نقل به بخش خصوصی، بیان داشت: باید تا آنجا که امکان دارد کارها در راستای اجرای سیاست های اصل ۴۴ قانون اساسی به بخش خصوصی واگذار شود و دولت بر این موضوع تأکید دارد.

وی با اشاره به نقش استانداری در بهبود ایمنی و ارتقا سلامت رانندگان، گفت: محور غرب استان اصفهان تا پایان دولت به اتمام خواهد رسید و این آزاد راه در کنار محور شرق به لحاظ کاهش استهلاک، صرفه جویی در انرژی و زمان، کاهش آلایندگی هوا و تأمین ایمنی بیشتر تأثیر بسزایی داشته و با اتمام این طرح ها بخشی از مشکل محورهای جاده ای استان برطرف خواهد شد.

استاندار اصفهان اظهار کرد: استان اصفهان به لحاظ تعداد بزرگراه ها، آزادراه ها، راه های روستایی و کمربندی ها در رتبه نخست نسبت به سایر استان ها قرار دارد.

ذاکر به برخی از دستاورد های استان در سال های اخیر اشاره کرد و بیان داشت: در حوزه های مختلف کشاورزی، پزشکی و علمی استان اصفهان به پیشرفت های قابل توجهی دست یافته است.

گفتنی است در پایان از تعداد زیادی از برترین های زیرمجموعه بخش حمل و نقل استان تقدیر شد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.