امریکا طرح رژیم اسرائیل برای ساخت یک هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی غیرقانونی دیگر در سرزمین‌های اشغالی فلسطین را مورد انتقاد قرار داده است.


به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه پرس تي وي ،‌ویکتوریا نولاند، سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا رژیم تل‌آویو را به دلیل تصمیم برای ساخت واحدهای مسکونی بیشتر در شرق قدس (اورشلیم) مورد انتقاد قرار داد.
نولاند از مقام‌های رژیم اسرائیل خواست تا از اقدامات یک جانبه دست بکشند، وی همچنین افزود که موضع واشنگتن نسبت به ساخت شهرک‌های غیرقانونی تغییر نکرده است. 
این اظهارات پس از آن بیان شد که رژیم اسرائیل روز دوشنبه موافقت ابتدایی خود را با طرح ساخت واحدهای مسکونی بیشتر در قدس اعلام کرد.
مارک تونر، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه دو هفته پیش اعلام کرد که واشنگتن «با تمامی اقدامات یک طرفه از جمله فعالیت شهرک سازی در کرانه باختری و خانه سازی در شرق اورشلیم مخالف است، چرا که این اقدامات از سرگیری مذاکرات مستقیم و دوجانبه را بغرنج کرده و خطر پیش داوری درباره نتیجه مذاکرات را به وجود می‌آورد.
سخنگوی محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، اعلام کرد که این تشکیلات درباره طرح اسرائیل برای گسترش شهرک‌های غیرقانونی خود در سرزمین‌های اشغالی به شورای امنیت سازمان ملل رجوع خواهد کرد.
نبیل ابو ردینه، سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین اظهار کرد که آنان اقدامات اساسی و مهمی همچون مراجعه به شورای امنیت سازمان ملل را بر ضد ساخت شهرک‌های اسرائیلی و برای جلوگیری از عملی شدن این تصمیمات در نظر دارند.
اتحاديه اروپا، در تاریخ ۱۰ دسامبر با انتقاد از برنامه‌هاي رژيم اسرائيل براي گسترش شهرک سازي در سرزمین‌های اشغالی فلسطین گفت، اين اتحاديه عميقا از اين اقدام رژيم اسرائيل نگران است.
بيش از نيم ميليون اسرائيلي در بيش از ۱۲۰ شهرک يهودي نشيني زندگي مي‌کنند، این شهرک‌ها از زمان اشغال کرانه غربي و شرق قدس به دست اسرائيل در سال ۱۹۶۷ ، ساخته شده‌اند.
سازمان ملل و اکثریت جامعه بین‌المللی این شهرک‌ها را غیرقانونی می‌دانند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار