امام جمعه شهر نوش آباد گفت: پیوند حوزه و دانشگاه مسیر راهبردی پیشرفت جامعه و کشور است.

حجت الاسلام سید حسین علوی نوش آبادی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان در کاشان گفت: این مسیر راهبردی در راستای تعامل علم و شریعت در کنار یکدیگر علاوه بر پیشرفت جوامع انسانی رستگاری بشر را نیز تضمین می کند.

وی افزود: الهی شدن جامعه را هدف از پیوند حوزه و دانشگاه دانست و افزود: دانشمند و دانشگاهی که به موازات شریعت از علم خود استفاده کند و طلاب حوزه نیز که در کنار تحصیل علوم دینی علوم مسائل علمی روز را بیاموزند دارای علم سودمند و مثمر ثمر برای جامعه خواهند بود.

به گفته وی، دانش و شریعت به منزله دو بازوی توانمند در پیشرفت و شکوفایی جامعه است که دانشگاهیان و حوزویان با تعامل این دوبازوی قدرتمند علمی و عملی می توانند بهترین آثار و برکات در عرصه های مختلف علمی، فقهی و شرعی جامعه را در داشته باشند.

امام جمعه شهر نوش آباد تصریح کرد: حوزویان با کمک مسائل علمی و دانشگاهیان از طریق معرفت به علوم الهی و اسلامی می توانند سریعتر به مراحل رشد و کمال خود در تحصیل علوم برسند.

حجت الاسلام علوی دانشگاه و حوزه را دو نهاد علمی و عملی برای تحقیق و پژوهش مسائل علمی روز و تعلیم تعالیم اسلامی در کنار یکدیگر دانست و افزود: حوزه نهادی برای تبلیغ معارف قرآنی، تحقیق و تعمیق در سیره اهل بیت و سنن نبوی و دانشگاه نیز عرصه آموزش و پژوهش علوم روز است که اتحاد و همکاری این دو جبهه علمی و عملی در کنار یکدیگر منافع و برکات زیادی را برای بشر به ارمغان می آورد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.