تاثير تمرینات پیلاتس در دوره بارداری بر سلامت عمومی پس از زایمان

تمرینات پیلاتس در دوره بارداری بر سلامت عمومی پس از زایمان تاثیر مثبت دارد و میتوان از تمرینات پیلاتس در سه ماهه دوم بارداری با هدف بهبود سلامت عمومی پس از زایمان در زنان نخست زا استفاده کرد.

وحید خدایی، کارشناس حرکات اصلاحی و آسیب شناسی ورزشی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: زنانی که در دوران بارداری به طور مرتب ورزش می کنند ،دارای زایمان فعال کوتاهتر و زایمان های سزارین کمتری هستند و جنین آنها در طول زایمان متحمل دیسترس کمتری می شود.با این حال
معمولا در دوران حاملگی زنان از ورزش و فعالیت فیزیکی منع می شوند .

وی گفت: علت پایین بودن انجام فعالیت های ورزشی در دوران بارداری شاید به این دلیل باشد که زنان فکر می کنند ورزش برای بارداری خطرناک است.جهت ترغیب زنان باردار به ورزش،ایجاد روش های موثر ورزشی و شناخت و کنترل عوامل خطر ضروری می باشد.

خدایی تصریح کرد: پیلاتس از حرکات کنترل شده ای تشکیل شده است که بین بدن و مغز هارمونی ایجاد کرده قدرت و استقامت تمام اعضای بدن را بالا برده و عمیق ترین بخش عضلات را مورد هدف قرار می دهد و حرکات ورزشی را به شکلی آموزش می دهد که مانع ایجاد صدمات ورزشی شود.

وی خاطرنشان کرد: تمرینات پیلاتس در دوره بارداری بر سلامت عمومی پس از زایمان تاثیر مثبت دارد و میتوان از تمرینات پیلاتس در سه ماهه دوم بارداری با هدف بهبود سلامت عمومی پس از زایمان در زنان نخست زا استفاده کرد./ح

برچسب ها: پیلاتس ، بارداری ، زایمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار