نرم افزار چند رسانه ای برای آشنایی دانشجویان گفتار درمانی با لکنت زبان توسط مبتکران کشورمان طراحی شد.

مهدی غرویان یکی از طراحان نرم افزارچند رسانه ای در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران افزود: افزایش سرعت و گنجایش حافظه کامپیوترها به همراه پیشرفت های صنعت طراحی نرم افزار، این امکان را فراهم کرده است که عناصر ارتباطی مانند ویدیو، صدا، متن، انیمیشن و تصاویر بسهولت از طریق کامپیوترها نمایش داده شوند. نرم افزارهایی که ترکیبی از این عناصر ارتباطی را بکار می گیرند چند رسانه ای نامیده می شوند.

وی گفت: در این نرم افزار تصاویر، صدا، متن و فایل های ویدئویی مرتبط با علائم بالینی لکنت گنجانده شد. تهیه بخشی از فایل های ویدئویی از طریق جستجو در پایگاه های اینترنتی حاوی این ویدئوها انجام شد. اما از آنجایی که تمام فایل های ویدئویی آنلاین مربوط به کشورهای غربی هستند، با فرهنگ و زبان ما همخوانی ندارندبه  همین دلیل سعی شد با گنجاندن نمونه های ویدئویی بیماران فارسی زبان این خلاء پر شود.

این مبتکر تصریح کرد: برای تهیه نمونه های ویدئویی بیماران فارسی زبان به کلینیک های گفتاردرمانی مراجعه شد و پس از شناسایی بیماران دارای این اختلال از بیماران درخواست شد تا درصورت رضایت از گفتارشان فیلمبرداری شود.

وی خاطرنشان کرد: این نرم افزار حاوی بخش هایی از علایم اصلی لکنت، علایم ثانویه لکنت، انواع لکنت، لکنت و تلویزیون، مشاوره به والدین دارای لکنت و عقاید اصیل و خرافی راجع به لکنت است./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار