محمد گوهری، کارشناس کار درمانی در گفتگو با
خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: اختلال هماهنگی رشدی، اختلالی است که در آن آسیب قابل ملاحظه ای در هماهنگی حرکتی وجود دارد.
حدود 6 تا 8 درصد از کودکان سنین مدرسه به این اختلال دچار هستند و در بین پسران شیوع بیشتری دارد.
وی گفت: این مشکلات با سن و توانایی ذهنی کودکان سازگار نبوده و مشخص شده است که بر فعالیتهای روزمره زندگی یا تحصیل کودک تاثیر منفی دارد ولی با هیچ اختلال پزشکی یا آسیب ذهنی نمی توان آن را توضیح داد.
گوهری تصریح کرد: اهمیت پیامدهای این اختلال را ضعف عملکرد حرکتی می نامند که منجر به تاثیر منفی در فعالیتهای روز مره زندگی می شود باید بر تشخیص زود هنگام و مداخلات درمانی کودکانه که در معرض خطر ابتلا به این اختلال هستند تاکید کرد.
این کار درمانی اظهار کرد: یکی از برنامه های درمانی مناسب کار درمانی است که با استفاده از تکنیک های درمانی مناسب و آگاهی از جنبه های مختلف این اختلال می تواند کمک شایانی به افزایش توانمندی های این کودکان در زمینه های گوناگون نماید./ح