سرمربی تیم ملی جوانان بوکس گفت: سطح بوکس ما خوب است ولی آسیایی ها پیشرفت فوق العاده ای در مقایسه با ما داشته اند و باید تلاش کنیم به آنها برسیم.

اکبر احدی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: مجموعه ورزشی انقلاب در روز 25 آذرماه جایی برای اسکان ملی پوشان نداشت و تصمیم بر آن شد که اردو را با 3 روز تعویق در روز 28 آذر برگزار کنیم تا بزرگسالان محل اردو را تخلیه کرده باشند و مشکل کمبود جا نداشته باشیم.

سرمربی تیم ملی بوکس جوانان اشاره کرد: قرار است چند ملی پوش بزرگسال نیز در میان اردونشینان جوان حضور بیابند و از لحاظ فنی و روحی_روانی به بوکسوران کمک کنند.

وی افزود: از آنجایی که از نظر مالی همه فدراسیون ها از جمله فدراسیون بوکس با مضیقه و مشکل مواجه است نمی توانیم با تیم های خارجی مبارزه کنیم و یا اردوی تدارکاتی خاصی داشته باشیم بنابراین بهترین گزینه برای افزایش سطح آمادگی با این شرایط استفاده و کمک از ملی پوشان بزرگسال بوکس است.

وی ادامه داد: از بوکسورهای با تجربه و صاحب سبک دعوت کردیم تا هم انگیزه جوانان را بالا ببرند و هم از لحاظ تکنیک و تاکتیک تجربه های خود را در اختیار جوانترها قرار دهند و به همین منظور 4 نفر را دعوت کرده ایم.

**باید تلاشمان را مضاعف کنیم

وی در خصوص سطح بوکس جوانان کشور بیان داشت: من قبل از برگزاری مسابقات جهانی تصور می کردیم که بوکسورهای جوان ما سطحی به مراتب بهتر و بالاتر از بوکسوران جوان سایر کشورها دارند.

وی افزود: ولی با شرکت در مسابقات ارمنستان متوجه شدیم که سطح بوکسوران آسیایی بسیار بالاست به طور مثال در وزن 49 کیلوگرم سه بوکسور از آسیا روی سکو می ایستند بوکسوران چین_ازبکستان و هند اثبات کرده اند که بوکس آسیا پیشرفت بسیار بالایی داشته اند.

وی ادامه داد: ما باید تلاش خودمان را مضاعف کنیم و به رشته بوکس به ویژه بوکس پایه اهمیت و بهای زیادی بدهیم.

**بوکس پایه، بوکس بزرگسالان را رشد می دهد.

سرمربي تيم ملي جوانان بوکس ادامه داد: مسئولان باید مطمئن باشند تا وقتی که تیم بوکس نوجوانان و جوانان قدرتمندی نداشته باشیم نمی توانیم تیم بزرگسالان خوبی هم داشته باشیم.

وی تأکید کرد: مسئولان باید به جای سرمایه گذاری روی بوکس بزرگسالان کمی هم به بوکس نوجوانان و جوانان بها بدهند چراکه اهمیت سرمایه گذاری در بوکس پایه در سراسر کشور بسیار بالاست.

احدي ادامه داد: وقتی بتوانیم از همان سنین نوجوانی و جوانی آموزش های لازم را به بوکسورهایمان بدهیم بدون شک در سن بزرگسالان شاهد رشد و پیشرفت بسیار بالای آنها خواهیم بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پتانسیل بوکس بسیار بالاست و اگر مسئولان کمک کنند می توانیم در آینده شاهد درخشش بوکسورهای کشور باشیم و بیش از پیش روند صعودی داشته باشیم./مح

برچسب ها: بوکس ، جوانان ، بزرگسالان ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار