نماينده مردم مسيحيان آشوري و کلداني در مجلس گفت: آشوريان جمهوري اسلامي متذکر مي‌شوند هم اکنون خانواده‌هاي بي‌دفاع مسيحي و مسلمان که در غزه، سوريه و عراق به دليل تجاوز زورمداراني که ادعاي حقوق بشر دارند تحت ستم هستند و ما اين اقدامات را محکوم مي‌کنيم و اين در حالي است که نه رئيس جمهور آمريکا و نه هيچ کشور غربي براي رفع اين ظلم هيچ قدمي بر نمي‌دارد.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، يوناتن بت کليا نماينده مردم مسيحيان آشوري و کلداني در مجلس در نطق ميان دستور امروز (سه‌شنبه 28 آذرماه) با درود و سلام به رهبر معظم انقلاب گفت: آشوري‌هاي ميهن، حضوري پر شور در تمامي سنگرهاي جمهوري اسلامي داشته‌اند و همواره در به ثمر رسيدن اهداف انقلاب با مسلمين غيور ايران از پا ننشسته‌اند.

وي در ادامه تصريح کرد: جامعه جهاني آشوري، يک پارچه همه حرکت‌هاي مدعيان دروغين دموکراسي دنيا و حقوق بشر را محکوم مي‌کند و آشوريان ايران نيز همانند ساير ايرانيان با حادثه قتل کودکان در مدرسه آمريکا همدردي مي‌کنند.

عضو کميسيون  عمران مجلس اظهار داشت: آشوريان جمهوري اسلامي متذکر مي‌شوند هم اکنون خانواده‌هاي بي‌دفاع مسيحي و مسلمان که در غزه، سوريه و عراق به دليل تجاوز زورمداراني که ادعاي حقوق بشر دارند تحت ستم هستند و ما اين اقدامات را محکوم مي‌کنيم و اين در حالي است که نه رئيس جمهور آمريکا و نه هيچ کشور غربي براي رفع اين ظلم هيچ قدمي بر نمي‌دارد.

بت کليا نظام جمهوري اسلامي را  باعث برکت دانست و بيان کرد: امروز با وجود انقلاب اسلامي آشوري‌ها در کنار ديگر مردم در ايران زندگي مسالمت آميزي دارند از همين رو گزارش احمد شهيد را که به عدم ناديده گرفتن حقوق اقليت در ايران اشاره کرده را محکوم مي‌کند.

نماينده مردم مسيحيان آشوري و کلداني در مجلس با درخواست از رئيس جمهور گفت: عدم استخدام غير مسليمن در نهادهاي دولتي و اعمال سليقه مسئولين اجرايي در اين امر باعث مهاجرت اين قشر از مردم به خارج از کشور شده و باعث مي‌شود نيمي از نيروي متخصص کشور به همين دليل از دست برود.

عضو کميسيون عمران در پايان از برخي وزرا جهت پيشبرد امور و رفاه در زندگي آشوريان و مسيحيان تقاضا نمود و همچنين در خصوص طرح اصلاح ماده 881 قانون مدني که با گذشت بيش از نيم سال در صحن علني بررسي نشده را تذکر داد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: محکومیت ، مسیحیان ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار