وزارت ارشاد با خودسانسوري كمتر و بهاي بيشتر به سينماگر مي تواند از دلسرد شدن مخاطب نسبت به سينما جلوگيري كند.

عبدالله عليخاني تهيه كننده سينما در گفتگو با خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران در خصوص فيلم هاي كنوني سينما چنين گفت: به عقيده من فيلم ها خوب هستند و واقعيات جامعه را مطرح مي كنند.
وي همچنين گفت: فيلم هاي ساخته شده تنها از ذهن و سليقه شخصي نويسنده نشات نمي گيرند بلكه نويسنده با ديدن بخشي از مشكلات جامعه فيلمنامه اش را نوشته است.
اين تهيه كننده عنوان كرد: با توجه به اوضاع بد سينما خوشبختانه استقبال خوبي از دو فيلم "من مادر هستم" و "بي خود و بي جهت" شد.
عليخاني همچنين اظهار داشت: متاسفانه گروهي 200 نفري كه مخالف فيلم بودند ضربه بزرگي را به فيلم و عوامل فيلم وارد كردند.
وي همچنين گفت: ما با توجه به مخالف نبودن با نقد سازنده را مي‌پذيريم اما اينكه وقتي فيلمي را قبول نداريم با آمدن در خيابان و دادن نسبت هاي ناروائي به اشخاص خواهان كنار گذاشتن فيلم شويم اين درست نيست.
عليخاني همچنين بيان كرد: چرا ما بر سر مسائل ديگر به خيابان نيامديم و تنها به خاطر يك فيلم احساس خطر كرديم و به خيابان آمديم.
وي همچنين اعلام كرد: وزارت ارشاد نبايد تحت تاثير گروهي خاص قرار گيرد و بايد استقلال خويش را حفظ كند چرا كه فيلمساز با پارتي بازي فيلم نمي سازد بلكه بايد كلي مراحل قانوني را طي كند تا يك فيلم در نهايت با گرفتن مجوز به نمايش درآيد.
عليخاني در ادامه گفت: جنس فيلم "من مادر هستم" تك بليطي نيست و اگر اتفاقات اخير نمي افتاد فروش فيلم خيلي بيشتر مي شد و بازي هاي خوب بازيگران فيلم نيز تاثير زيادي در فروش فيلم داشته است.
وي همچنين در خصوص وضعيت بد سينما و نفروختن گيشه اعلام كرد: بايد با آزادتر گذاشتن فضا حرفهاي بيشتري گفته شود و خودسانسوري كمتر باشد چرا كه خودسانسوري زياد از عوامل ديگري است كه مخاطب را از ديدن فيلم دلسرد مي كند.
اين تهيه كننده بيان كرد: متاسفانه فيلم ها يكنواخت شده اند و ان طور كه بايد در سينما وقت گذاشته نمي شود.
اميدوارم مسئولان درست حركت كنند و تحت تاثير قرار نگيرند و انتقاد پذير باشند.
عليخاني عنوان كرد: اميدوارم كه جلوي دست فروشان CD گرفته شود تا زحمت سينماگر و ديگر عوامل گروه به هدر نرود./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار