با تصويب نمايندگان در مواردي که زوجه در دادگاه ثابت کند براي مخارج متعارف زندگي مشترک هزينه اي کرده باشد مي تواند معادل آن را از زوج خود دريافت کند.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، نمايندگان درجلسه علني امروز (سه‌شنبه 28 آذرماه) با اصلاح مواد 30 و 49 لايحه حمايت خانواده که از شوراي نگهبان اعاده شده بود موافقت کردند.

براين اساس ماده 30 لايحه حمايت خانواده که تصريح مي کند "هرگاه زوجه از مال خود براي هزينه هاي غيرمتعارف زندگي که برعهده زوج است و در قبال آن عوض مالي دريافت نکرده باشد، دادگاه به درخواست وي پس از جلب نظر کارشناسي دادگستري موارد هزينه شده را تعيين و به تاديه آن حکم مي کند مگر اينکه زوج قصد تبرئه زوجه در صرف مخارج موجود را مفاد اين ماده مجري نيست".

به شرح ذير اصلاح شد:

ماده30 - در مواردي که زوجه در دادگاه ثابت کند به امر زوج و يا اذن خود از مال خود براي مخارج متعارف زندگي مشترک که در عهده زوج است هزينه کرده ي تواند معادل آن را از وي دريافت کند.

 اين ماده با 169 رأي موافق 4، رأي مخالف، و 8 رأي ممتنع از مجموع 131نماينده حاضر به تصويب رسيد.

همچنين ماده 49 اين ماده که تصريح مي کرد "پرداخت نفقه زوجه که به تشخيص دادگاه مطابق شأن و خصوصيات زوجه تأيين مي شود و همچنين هزينه نگهداري اطفال در پرداخت تمامي ديون مقدم است درمورد نفقه ايام گذشته زوجه مواده 1206 قانون مدني به قوت خود باقي است"، نيز حذف شد.

اين ماده با 157 موافق، 3 رأي مخالف و  14 رأي ممتنع از مجموع 121 نماينده حاضر جهت تأمين نظر شوراي نگهبان حذف شد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: صحن ، علنی ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار