عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اگر زیرساخت های لازم فراهم شود، ایران و مشهد می تواند قطب گردشگری سلامت، حداقل برای شیعیان جهان باشد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ؛به نقل از روابط عمومی بیمارستان فوق تخصصی رضوی، محمدحسین حسین زاده بحرینی در آستانه سومین کنفرانس بین‌المللی گردشگری سلامت کشورهای اسلامی در ارتباط با آينده كسب و كار گردشگري سلامت در كشور اظهار کرد: اگر الزامات توفیق گردشگری سلامت را در سه حوزه علم و فناوری، نیروی انسانی و زیرساخت های فیزیکی مثل بیمارستان و تجهیزات خلاصه کنیم، به نظر می رسد در هر سه زمینه در شرایط خوب و رو به جلو قرار داریم.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: اگر عزم جدی بر توسعه گردشگری سلامت در کشور وجود داشته باشد، امکانات و فرصت های خوبی در اختیار داریم.
حسین زاده بحرینی خاطرنشان کرد: نکته قابل توجه در خصوص ایران اسلامی و به‌ویژه شهر مقدس مشهد، حضور مضجع شریف حضرت علی بن موسی الرضا (ع) در کشور و شهر ماست که به مقوله درمان رنگ معنوی و قدسی می بخشد و برای بسیاری از مسلمانان و به خصوص شیعیان، جاذبه مضاعفی ایجاد می کند.
وی تاکید کرد: اعتقاد بنده این است که اگر زیرساخت های لازم را ایجاد کنیم، ایران و مشهد می تواند قطب گردشگری سلامت، حداقل برای شیعیان جهان باشد.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ارتباط با پيشرفت هاي پزشكي و خدمات تخصصي و امكانات سخت افزاري و نرم افزاري مدرن بيمارستان فوق تخصصي رضوي در توسعه گردشگري سلامت اظهار کرد: این بیمارستان از نظر هلدینگ درجه بسیار خوبی دارد؛ بخش سخت افزاری درمان به دلیل استفاده از تجهیزات و تکنولوژی پیشرفته مطلوب است و بالاخره، پزشکان و پرستاران ورزیده و ماهری دارد که می توانند نیازهای درمانی و عاطفی بیماران را به خوبی برآورده کنند.
حسین زاده بحرینی افزود: . تمام این موارد مولفه هایی است که برای پیشرفت و توسعه صنعت گردشگری سلامت نیاز است و اگر این مرکز بتواند با استفاده از یک واحد R&D قوی، خود را همچنان به روز نگهدارد و علاوه بر حرکت در مرزهای دانش پزشکی، در جهت توسعه مهارت نیروی انسانی خود گام بردارد، قطعا می تواند نقش لوکوموتیو قطار گردشگری سلامت در ایران را برعهده بگیرد.
گفتني است: سومين كنفرانس گردشگري سلامت كشور هاي اسلامي 28 و 29 آذرماه سال جاري در بيمارستان فوق تخصصي رضوي مشهد مقدس برگزار مي شود./ب
برچسب ها: مشهد ، گردشگری ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.