دستش را بلند مي‌كند و عدد دو را با انگشت‌هايش نشان مي‌دهد و لبخند مي‌زند، مريم به زندگي برگشته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، "مريم باباخانيان"، آخرين بازمانده حادثه واژگوني اتوبوس دانش‌آموزان بروجني، پس از دو ماه از كما خارج شد. مريم تنها مجروح اين حادثه بود كه به دليل شدت جراحات از لحظه سانحه به كما فرو رفت و در حالت بيهوشي كامل همراه با ديگر همكلاسي‌هايش به اهواز منتقل شد. به دليل شرايط ديگر مجروحان، در شب نخست انتقال به بيمارستان گلستان اهواز كسي قادر به شناسايي اين دانش‌آموز نبود و روي تابلوي تخت او عنوان "مجهول الهويه" نوشته شد ولي روز بعد ديگر دانش‌‌آموزان با بهبود نسبي، همكلاسي خود را شناسايي كرده و به خانواده باباخانيان نيز اطلاع داده شد كه فرزندشان در ميان زخميان سانحه است.

 

 مريم، از شب حادثه يعني از 29 مهرماه گذشته تا امروز در بخش ICU بيمارستان گلستان اهواز بستري بوده و در اين مدت پزشكان او بارها تا آستانه نااميدي از پيشرفت وضعيت او پيش رفتند. در دو ماه گذشته سطح هوشياري مريم بارها در نوسان بود ولي در روزهاي گذشته با پيشرفت شرايط، سطح هوشياري او بالا رفت و سرانجام مريم چشمهايش را گشود.

 

او مادر و پدرش را در همان ابتدا شناسايي كرد، و با اين كه هنوز قدرت حرف زدن ندارد؛ به خاطر دارد كه كلاس دوم دبيرستان است، با دستش نشان مي‌دهد كه يك خواهر و دو برادر دارد، يادش هست كه در مدرسه واليبال بازي مي‌كرده و وقتي از او پرسيديم: زندگي را چه قدر دوست داري؟ با تمام توان چشم‌هايش را به هم فشار داد.

 

"محمدرضا باباخانيان" پدر مريم، امروز پس از انتقال دخترش از بخش ICU به اتاق ايزوله گفت: "خدا را شكر مي‌كنيم و اين همه لطف و عنايتي كه خداوند به ما داشت حتما از دعاي خير مردم كشور بوده كه با دلسوزي براي مريم دعا مي‌كردند و در اين مدت همراه با ناراحتي ما ناراحت شدند و امروز با خوشحالي ما خوشحال هستند.

 

از همان اول به برگشتن مريم اميدوار بوديم و براي برگشت او دعاي خير مردم را نزد خداوند واسطه كردم و از خدا خواستم كه به خاطر دعاي مردم هم كه شده مريم را دوباره برگرداند.

 

با حساب دو دو تا چهار تا امكان برگشت مريم به زندگي نبود ولي وقتي اميد به خدا و دعاي خير باشد حتما نتيجه مي‌گيريم.

 

وقتي دخترم به دنيا آمد، اسم او را از قرآن و سوره مريم انتخاب كردم و براي برگشتن دوباره او هم سوره مريم را واسطه رحمت خدا قرار دادم و در اين مدت هر شب سوره مريم را خواندم. آن‌جا كه مي‌گويد: "اي يحيي! كتاب را با نيروي تمام بردار..."

 

در اين مدت همه نهايت محبت و همدردي را با ما داشتند و رييس بيمارستان و تيم پزشكي و پرستاري بيمارستان گلستان با ما با نهايت لطف برخورد كردند."

 

حجت الاسلام و المسلمين سيدمحسن شفيعي، رييس دفاتر استاني نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌هاي خوزستان، كه در اين مدت هر روز بر بستر مريم باباخانيان حاضر شده‌ است، نيز به خبرنگار ايسناي خوزستان گفت: "زماني كه حادثه واژگوني اتوبوس دانش‌آموزان اتفاق افتاد حسب وظيفه و به اين دليل كه اين سانحه در استان ما رخ داده بود، به مريم و ديگر مجروحان سر زديم و شاهد بودم كه كادر پزشكي و پرستاري بيمارستان بسيار زحمت كشيدند. همگي شاهد بوديم كه دانش‌آموزان آسيب‌ديده چه شرايطي داشتند و كادر بيمارستان گلستان براي بهبود انان تلاش بسياري كردند.

 

فرداي روز حادثه نيز مقام معظم رهبري در پيامي براي مجروحان اين سانحه از خداوند تقاضاي سلامتي كردند و بنابراين ما نيز در سركشي و عيادت از اين عزيزان احساس وظيفه مضاعف كرديم. به لطف خداوند، بچه‌ها به سلامتي به شهرشان برگشتند و مريم تنها عضو اين كاروان است كه از ابتداي سانحه تا به امروز كه دو ماه گذشته است، در بيمارستان گلستان اهواز بستري بوده است.

 

به لطف خدا، مريم در اين مدت مسيري سخت را رو به بهبودي پشت سر گذاشت كه از اين بابت از خداوند سپاسگذاريم. از همه مومناني كه در اين مدت هر جا كه بودند مريم را دعا كردند نيز صميمانه سپاسگذاريم. همچنين از تيم پزشكي و مجموعه پرستاري و ديگر خدمت‌گذاران بيمارستان گلستان، مديريت بيمارستان و همچنين رييس دانشگاه جندي شاپور اهواز تشكر مي‌كنيم كه در اين مدت مساله درمان و وضعيت مريم باباخانيان به مساله اي عادي تبديل نشد. اين روند در درمان مريم بسيار مهم و موثر بود و اين مساله، بحث هر روز مجموعه بود.

 

مريم به بركت دعاهاي مردم، مسير بهبود را به خوبي طي مي‌كند و امروز بعد از حدود 60 روز از بخش ICU خارج شده و اميدواريم كه به ياري خدا به خانه برگردد و مراحل تكميلي درمان را در خانه باشد.

 

در هر مرحله‌اي كه حس كرديم وضعيت مريم يك گام رو به جلو پيش رفته است، همزمان كه خوشحال بوديم به هيچ وجه راضي نبوديم از دعا براي او كم گذاشته شود و آرزو داريم كه مريم با سلامت كامل به زندگي و مركز آموزشي‌اش برگردد.

 
 اتوبوس كاروان دانش‌آموزي راهيان نور كه اواخر مهرماه گذشته به مناطق عملياتي جبهه‌هاي خوزستان سفر كرده بودند، در راه بازگشت از خوزستان به چهار محال و بختياري در محور ايذه واژگون شد كه در اين سانحه 26 مسافر اين اتوبوس كشته و سايرين زخمي شدند. اكنون آخرين مجروح اين سانحه از كما خارج شده و پس از بهبود شرايط به بروجن منتقل خواهد شد./س
برچسب ها: مریم ، لبخند ، زد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.