واریز وام های تحصیلی دانشجویی داستانی ست که تا پایان ترم همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان:

پیش تر شاهد واریز وام های دانشجویی به حساب دانشجویان دانشگاهها بودیم  این در حالی است که اکنون دو ماه و نیم از شروع ترم تحصیلی جدید می گذرد اما هنوز وام های تحصیلی به حساب دانشجویان واریز نشده است.

این روزها همه دانشجویان خصوصاً دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی علاوه بر بدقولی ها نظاره گر قوانین نو و مشکلات جدیدی نیز هستند.

یکی از این قوانین طرح کسر سه برابر اعتبار از حساب دانشجویانی است که موفق به گرفتن غذای خود نمی شوند.

قانون مذکور همزمان با افزایش هزینه غذای دانشجویی اجرا شده است و مشکلات و نارضایتی دانشجویان را به همراه داشته است.

با این حال دانشجویان علی رغم مشکلات و مسائلی که همواره با آن روبه رو می شوند دم بر نمی آورند و اعتراضی نمی کنند ، گاهی هم که کارد به استخوان می رسد و کاسه صبر و تحمل لبریز ، ندایی از اعتراض بلند می شود  ولی پاسخی جز بی خیالی و تعجب دریافت نمی شود ، انگار که همه چیز آرام است ، گویی که هیچ مشکلی نیست و اوضاح روبه راه است.

پاسخ همیشگی مسئولین به اعتراضات دانشجویان یک جمله است « شما دانشجویید » خودمان هم به معنای این اسم شک کرده ایم ، دانشجو یعنی چه ؟ ، دانشجو سپر بلاست یا جوینده علم!!!

به امید آنکه روزی برسد که به هنگام تدوین قانونی جدید و ارائه آیینی نو پیش از آنکه به لازم الاجرا بودن آن برای همه فکر کنیم ، به خدمت و نفعی که برای افراد دارد بیاندیشیم تا ضرورت وجودش را بهتر دریابیم./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.