عضو هیئت علمی پاره وقت جهاد دانشگاهی مشهد اساس تصمیم گیری در فعالیت ها را پژوهش همراه با تاکید بر بعد کاربردی و علمی آن معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از روابط عمومی موسسه خدمات مشاوره ای، جوانان و پژوهش های اجتماعی آستان قدس رضوی مجید دانایی همزمان با هفته پژوهش در گفتگو با خبرنگار ما اثر بخشی یک پژوهش را در گرو تغییر کیفی در سیر فعالیت عنوان کرده و اظهار داشت: عدم تاثیرگزاری پژوهش بر سیر فعالیت نوعی آسیب محسوب می شود که باید در راستای رفع این مشکل اقدام کرد.
وی با اشاره به این مطلب که بسیاری از افراد در جامعه امروز نگاه جدی به پژوهش ندارند، گفت: عدم پایه¬گذاری بخش های پژوهش از مسئله یابی تا کاربرد به صورت عملی و کاربردی سبب ضعف در تاثیر تحقیقات شده است که این امر باید بیش از پیش مورد توجه و اصلاح قرار گیرد تا امکان مشاهده نتایج کاربردی پژوهش ها در برنامه ریزی ها و امور اجرایی فراهم شود.
این محقق و پژوهشگر با داشتن سال ها سابقه همکاری با واحد پژوهش موسسه خدمات مشاوره ای و پژوهش های اجتماعی آستان قدس رضوی، در ارتباط با نحوه انجام پژوهش در این مرکز اظهار داشت: وجود انگیزه معنوی در این مرکز در راستای انجام پژوهش ها و همچنین تلاش در بالا بردن دقت و استفاده از توان و ظرفیت های این مرکز و آستان قدس رضوی، سبب غلبه بر ضعف های موجود در زمینه انجام طرح های پژوهشی شده است.
وی می افزاید: انجام پژوهش های میدانی، پژوهش های اسنادی و فراتحلیل از جمله فعالیت های پژوهشی این واحد می باشد که با رویکرد و انگیزه های دینی و با توجه به هدف و روش تحقیق در واحد پژوهش موسسه خدمات مشاوره ای و پژوهش های اجتماعی آستان قدس رضوی انجام می گیرد
این مدرس دانشگاه پیام نور مشهد ادامه می دهد: طی فعالیت های علمی تحقیقاتی این واحد پژوهشی تلاش می شود که تحلیل داده¬ها و تحقیقات به صورت تخصصی و کاربردی انجام شود تا به شیوه صحیح، اصولی و کاربردی دریافت اطلاعات و منابع جدید دست پیدا کرد.
دانایی تصریح می کند: در واحد پژوهش موسسه افراد و محققین فعال و دقیقی حضور دارند که با توجه به امکان اثربخشی پژوهشی آنان در امور اجرایی، نیاز به اهمیت بیشتر سازمان ها و نهادهای اجرایی و برنامه ریزی به پژوهش و تحقیق بیشتر احساس می شود.
یادآور می شود 19 لغایت 25 آذرماه با هدف نهادینه شدن امر پژوهش و ارج نهادن به پژوهشگران و معرفی پژوهش های انجام شده هفته پژوهش و فناوری نام گذاری شده است./س
برچسب ها: پژوهش ، تصمیم گیری ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.