دبير کل سازمان ملل متحد با وزير خارجه سوريه در خصوص اوضاع سوريه به ويژه رويدادهاي اردوگاه آوارگان فلسطيني يرموک در دمشق گفتگوي تلفني داشت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني سوريه، بان کي مون با وليد معلم درباره اوضاع در سوريه و مأموريت اخضر ابراهيمي فرستاده سازمان ملل متحد و همچنين اوضاع اردوگاه آوارگان فلسطيني در يرموک گفتگو کرد .
وليد معلم در اين گفتگو بر مسئوليت سازمان ملل متحد و جامعه بين المللي در قبال يأس و نااميدي فلسطينيان به سبب آنکه قطعنامه هاي سازمان ملل در ارتباط با حقوق مشروع ملت فلسطين  اجرا نمي شود تأکيد و تصريح کرد هيچ يک از کشورهاي ميزبان آوارگان فلسطيني مانند سوريه که دهها سال است ميزبان فلسطينيان است به آنان خدمات رساني نکرده است.
وليد معلم گفت سوريه بارها در گذشته درباره خطر وارد کردن آوارگان فلسطيني به بحران در اين کشور و همچنين در خصوص تلاشها براي منحرف کردن آنان از حقوقشان و در صدر آن حق بازگشت هشدار داده است.
وليد معلم همچنين حقيقت آنچه را در اردوگاه يرموک و اطراف آن رخ مي دهد براي بان کي مون تشريح  و تصريح کرد از چهار روز پيش گروههاي تروريستي مسلح وابسته به جبهه نصرت به برخي محله هاي اردوگاه يرموک که فلسطينيان و سوري ها در آنها سکونت دارند وارد شده اند و برخي محله ها را گلوله باران کرده اند که يک بيمارستان و يک مسجد نيز بر اثر اين گلوله باران خسارات ديده اند .
وليد معلم گفت: با وجود درخواست ساکنان اردوگاه يرموک از نيروهاي مسلح براي مداخله ، ارتش سوريه به اين اردوگاه وارد نشده است و درگيريها در چهار روز گذشته بين گروههاي تروريستي تحت حمايت مالي و تسليحاتي برخي کشورهاي همسايه و برخي عناصر ساکن در اين اردوگاه است که کميته هاي مردمي فلسطيني مقيم يرموک اين عناصر را ( براي مقابله با تروريستها ) سازماندهي کرده اند .
وزير خارجه سوريه بر لزوم پناه ندادن و کمک نکردن به اين گروههاي تروريستي که به اين اردوگاه وارد شده و همچنين بر لزوم تلاش براي بيرون راندن آنها تأکيد کرد.
معلم تصريح کرد با وجود بحران در سوريه  آرمان فلسطين و حقوق مشروع فلسطينيان و آزادسازي سرزمينهاي اشغالي از اولويتهاي سوريه است که براي تحقق آن مبارزه مي کند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار