پایداری انقلاب اسلامی ایران با حفظ وحدت حوزه و دانشگاه بیشتر می شود

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران نماینده ولی فقیه در مازندران در نشست با روسای دانشگاه های پیام نور استان گفت : اگر فکر ،راه و سیاست در جامعه میان مسئولان و مردم یکی شود می توانیم پیشرفت های پس از انقلاب اسلامی ایران در زمینه های مختلف سیاسی ،اجتماعی ، علمی، فرهنگی و دینی رابه کشورهای دیگر صادر کنیم.

آیت ا..طبرسی افزود : اوضاع نا بسامان و پریشان کشورهای سوریه ، عراق ،انفجار ،طفل کشی و نسل کشی حاضر در جوامع غربی نتیجه علم بدون دین است.

وی با بیان اینکه اسلام با علم مخالف نیست،بلکه با علم مطلق و بی مهار مخالف هستیم گفت : علم باید کنترل و مهار داشته باشد تا بتوانیم رسوبات فکری غربی که امروز دامن گیر افکار نسل جوان شده و قدرت تصمیم گیری و تشخیص درست را از آنان سلب کرده را هدایت کنیم.

رئیس دانشگاه پیام نور مازندران هم در این دیدار با اشاره به اینکه مطالعات و تحقیقات علوم اسلامی باید به صورت بنیادی و کاربردی توسعه و گسترش پیدا کند گفت : هم اکنون کتاب های دانشگاهی کشور ما برگرفته از نظریه غربی است که باید یک پژوهش منسجم میان دانشگاه و حوزه به وجود آورد.

موحدمنش از تشکیل و راه اندازی پژوهشکده علوم اسلامی از امروز در دانشگاه پیام نور مازندران خبر داد و افزود : این پژوهشکده با هدف انجام مطالعات و تحقیقات در علوم اسلامی شامل اقتصاد ،مدیریت ، حقوق ، روانشناسی و جامعه شناسی اسلامی تشکیل شد./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.