رئیس اتحادیه فروشندگان آجیل و خشکبار ارومیه گفت: نبود میدان و مجتمع مرکزی برای تسریع در ارائه محصولات مشکل اصلی توسعه صنعت خشکبار آذربایجان‌غربی است.

نصرالله نوبختی افشار در گفت‌و‌گو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: نبود میدان مرکزی و مجتمع ویژه ارائه محصولات در حوزه آجیل و خشکبار و عدم حمایت مسئولان برای ایجاد اشتغال برای مناسب‌سازی بسته‌بندی‌های محصولات از عمده‌ترین مشکلات رونق این صنعت در استان است.

وی تصریح کرد: ایجاد میادین و همچنین توسعه صنعت بسته‌بندی خشکبار با ایجاد زیرساخت‌های مناسب از جمله مواردی است که باید مورد حمایت جدی مسئولان قرار گیرد.

نوبختی‌افشار با اشاره به ظرفیت و پتانسیل‌های بالقوه استان آذربایجان‌غربی در تولید آجیل و خشکبار توجه به ایجاد مجتمع مرکزی این محصولات برای حمایت از کشاورزان را امری ضروری و لازم دانست.

رئیس اتحادیه فروشندگان آجیل و خشکبار ارومیه اضافه کرد: در حال حاضر تعداد 70 واحد فعال در بخش‌های مختلف تولید، پخت و توزیع در صنف آجیل و خشکبار فعال هستند.

وی با اشاره به نحوه نظارت بر فعالیت این مرکز خاطر نشان کرد: نظارت بر نحوه عملکرد مراکز فعال در صنف آجیل و خشکبار توسط گروه بازرسی متشکل از بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت و مجمع امور صنفی و اتحادیه به صورت مستمر برای جلوگیری از تخلفات ناشی از گران‌فروشی و کم‌فروشی به صورت مستمر انجام می‌شود.

نوبختی‌افشار با بیان اینکه اغلب اقلام آجیل و خشکبار یا صادراتی هستند و یا وارداتی، علت اصلی عدم ثبات قیمت در این صنف را وجود نوسانات در بازار عنوان کرد و افزود: اتحادیه و بارزسان سعی در کنترل قیمت و یکسان‌سازی آن دارند.

وی یادآور شد: استان آذربایجان‌غربی و به تبع آن شهر ارومیه از مراکز عمده تولید و تهیه خشکبار و آجیل در کشور بوده و بیشتر محصولات آن به خارج از کشور صادر می‌شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان آجیل و خشکبار ارومیه بازار کشورهای عراق، ترکیه و آذربایجان را از جمله بازار هدف محصولات استان آذربایجان‌غربی ذکر کرد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.