اگر خانواده ای مجبور شود بیش از 10 درصد از درآمدش را به هزینه های تامین سوخت منزل خود اختصاص دهد، دچار فقر انرژی است.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، بحران اقتصادی تاثیرات زیادی روی زندگی خانوارهای انگلیسی گذاشته و در حال حاضر متوسط هزینه سالانه انرژی هر خانوار به بیش از هزار و 300 پوند رسیده که نسبت به سال گذشته هفت درصد افزایش یافته است.

این افزایش هزینه ها و در کنار آن کاهش سطح درآمدی مردم باعث شده تا اصطلاح جدیدی وارد آمارها و گزارشات رسانه های انگلیسی شود و آن، "فقر انرژی" است. برای فقر انرژی یا فقر سوختی تعاریف و مولفه های متعددی درنظر گرفته شده ولی عمومی ترین تعریف که معمولا مورد استناد دستگاه های دولتی انگلیس نیز قرار گرفته عبارت از این است که اگر خانواده ای مجبور شود بیش از 10 درصد از درآمدش را به هزینه های تامین سوخت منزل خود اختصاص دهد، دچار فقر انرژی است.

با توجه به اینکه شرکت های توزیع برق و گاز انگلیس قصد دارند در فصل زمستان امسال مجددا قیمت های خود را افزایش دهند، پیش بینی می شود که حدود 300 هزار خانوار دیگر طی هفته های آینده دچار فقر انرژی شوند. با افزایش قیمت حامل های انرژی، در آغاز سال 2013 میلادی تعداد خانوارهایی که از فقر انرژی رنج می برند به شش و نیم میلیون افزایش خواهد یافت.

همچنین پیش بینی می شود با ادامه این روند، تعداد خانوارهای فقیر از نظر انرژی و سوخت، تا سال 2016 میلادی از مرز 9 میلیون خانوار بگذرد. بر این اساس، خانوارهایی که دارای افراد کهنسال و یا کودک هستند بیشتر در معرض خطرات ناشی از فقر انرژی قرار دارند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار