فاز اول مجتمع پتروشیمی دماوند تا اسفندماه سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد و کار عملیاتی فاز دو این مجتمع از سال آینده شروع مي شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران،‌ محمدرضا رضایی در حاشیه بازدید خبرنگاران از پتروشیمی دماوند در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب گفت:‌ پتروشیمی دماوند که به وسیله سرویس‌های جانبی و تأمین خوراک پتروشیمی‌های عسلویه را برعهده دارد توان تولید 780 تن بخار را خواهد داشت که واحدهای تولید بخار بین 62 تا 65 درصد پیشرفت دارند.

وی افزود: یکی از دوربین‌های گازی فاز یک صد درصد و توربین دیگر 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که جمعاً 79 درصد در کل فاز یک پروژه پتروشیمی دماوند پیشرفت کرده است.

مدیرعامل پتروشیمی دماوند با بیان اینکه پتروشیمی دماوند از جمله طرح‌هایی مهر ماندگار است،گفت:‌ مجموعه دماوند در سه فاز باید برق، آب،‌ بخار، نیتروژن و کلیه سرویس‌های جانبی چند مجتمع پتروشیمی را تأمین کند.

وی اضافه کرد:‌ منابع لازم برای اجرای فاز یک از طریق فاینانس بانک‌های داخلی و خارجی تأمین شده است و هم اکنون کل پروژه به شرکت ملی پتروشیمی تعلق دارد.

رضایی گفت:‌ در بخش فعلی تاکنون 210 میلیون یورو هزینه شده است، اما در کل این پروژه باید در مجموع 4 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری انجام شود.

وی با تأکید به اینکه از نیمه دوم سال آینده باید فاز دو این پروژه کلید بخورد، اعلام کرد: مپنا و دیگر گروه‌های صنعتی اعلام کردند که برای سرمایه‌گذاری آمادگی دارند.
رضایی افزود: سرویس‌های جانبی و تأمین خوراک در صنعت پتروشیمی سودآور است و متقاضیان زیادی برای سرمایه‌گذاری دارد.
مدیرعامل پتروشیمی دماوند با بیان اینکه تا این مرحله 70 درصد از ارزش تجهیزات به کار رفته داخلی است، گفت: یکی از فازهای نیروگاهی اسفند امسال وارد مدار تولید می‌شود.

وی با بیان این‌که مجتمع پتروشیمی دماوند در سه فاز تعریف شده است گفت: ساخت کل فازهای شرکت پتروشیمی دماوند (سه فاز) تا پایان سال 97 اتمام می‌یابد.

مدیرعامل پتروشیمی دماوند خاطر نشان کرد: واحدهای مجتمع پتروشیمی دماوند شامل واحد برق و بخار، واحد آب‌گیر و آب شیرین کن، واحد جداسازی هوا و بخش آفسایت می‌شود./ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار