کابينه رژيم صهيونيستي با ساخت 1500 واحد درشهرک رامات شلومو موافقت کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، شبکه تلویزیونی بی بی سی عربی لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد کابینه اسرائیل به طور اصولی با ساخت هزار و پانصد واحد مسکونی در شهرک رامات شلومو موافقت کرد.

رژیم صهیونیستی روز دوشنبه به شهرک‌سازان اسرائیلی برای پیشبرد طرح جنجالی ساخت 1500 واحد در شرق بیت المقدس چراغ سبز نشان داد.

افرات ارباچ سخنگوی وزارت داخلی رژیم صهیونیستی گفت: کمیته برنامه ریزی این وزارتخانه به شهرکسازان گفته که درخواست خود را برای ساخت 1600 واحد جدید در شهرک رمات شلومو به 1500 واحد تقلیل دهند و برای تصویب نهایی مجددا ارائه دهند.

این طرح زمانیکه برای اولین بار در سال 2010 اعلام شد باعث ایجاد شکاف دیپلماتیک بین رژیم صهیونیستی و واشنگتن شد و جو بایدن، معاون رئیس جمهور آمریکا برای تقویت مذاکرات اسرائیل و فلسطینیان، با مقامات ارشد این رژیم در بیت‌المقدس دیدار کرد.

این طرح از ماه اوت 2011 دیگر چندان مطرح نشده بود، اما دو هفته پیش وزارت امور داخلی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که دوباره احیا شده است.

ارباچ گفت که در نشست روز دوشنبه کمیته برنامه‌ریزی، اعتراضات عمومی مطرح و تغییراتی اعمال شده است.

وی افزود: این کمیته تعداد واحدها را از 1600 به 1500 واحد تقلیل داده و در حال حاضر این طرح باید مجددا ارائه شود و به منظور تصویب نهایی باید شرایط لازم را داشته باشد. این روند ممکن است چند ماه یا چند سال طول بکشد.

رمات شلومو یک شهرک یهودی نشین در بخش عمدتا عرب نشین شرق بیت‌المقدس است که رژیم صهیونیستی در سال 1967 اشغال کرد.

بیانیه روز دوشنبه تنها به نارضایتی بین‌المللی نسبت به تصمیم این رژیم برای ساخت 3000 واحد دیگر مسکونی در کرانه باختری و شرق بیت‌المقدس خواهد افزود. این تصمیم پس از تقویت جایگاه فلسطینی ها در سازمان ملل در ماه گذشته اتخاذ شد.


برخی از این شهرکسازی‌ها قرار است در یک منطقه بحث برانگیز در شرق بیت المقدس به نام ای 1 ساخته شوند که منتقدان می‌گویند می‌تواند به طور موثر باعث قطع ارتباط شمال کرانه باختری با جنوب آن شود و در نهایت تهدیدی علیه امکان ایجاد کشور مستقل فلسطین در آینده باشد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار