مدیركل اموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری، بر ساماندهی نقل و انتقال معلمان استان با توجه به بومی گزینی آنان تاكید كرد.

علیرضا كریمیان در دیدار با جمعی از معلمان شهرستان لردگان و خانواده جان باختگان حادثه تصادف مینی بوس در محور ارتباطی بروجن به لردگان،اظهار داشت: در حادثه اخیر، شاید كمترین تقصیر متوجه آموزش و پرورش باشد.
وی گفت: موضوعات مختلفی نظیر ترافیك سنگین محور ازتباطی بروجن ـ لردگان، استاندارد نبودن این جاده برای تردد بالای خودرو، ایمن نبودن برخی وسایل نقلیه و رفت و آمد روزانه معلمان از شهركرد و بروجن به لردگان و مناطق دور دست، از عوامل این حادثه رانندگی است.
كریمیان با تاكید بر لزوم اجرای برنامه های بومی گزینی معلمان در دراز مدت و ساماندهی رفت و آمد معلمان در كوتاه مدت، به منظور افزایش امنیت سفر، تصریح كرد: بایستی برای بیتوته، تراكم ساعات درسی و تجمیع مدارس مناطق دور دست استان چهارمحال و بختیاری برنامه ریزی شود.
در ابتدای این نشست، جمعی از معلمان به بیان دیدگاه ها و مشكلات خود پرداختند.

*******

گفتنی است؛ سانحه تصادف صبح روز سه شنبه 21 آذر 91، بین 2 دستگاه مینی بوس سرویس معلمان مدارس كه از شهركرد به سمت لردگان در حرکت بودند، با یکدستگاه کامیون نفت کش، در محور بروجن - لردگان در استان چهارمحال و بختیاری، باعث كشته شدن 2 نفر ( مرحومه « شكوفه عباسی؛ دبیر شیمی » و راننده مینی بوس )، و مجروح شدن 32 فرهنگی شد. /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.