فرماندار شهرستان لردگان، از افت بین شش تا 24.5 متری سطح آب سفره های زیر زمینی این شهرستان خبر داد.

علی زاهدی در جریان برگزاری كارگاه آموزشی یكروزه آشنایی مسئولان و كشاورزان لردگان با كنتور هوشمند چاه های آب كشاورزی، میزان افت سفره های آب زیرزمینی این شهرستان را در بخش خانمیرزا، 24.5 متر و در مركز شهرستان لردگان، حدود شش متر اعلام كرد.

وی اظهار داشت: هم اكنون از طریق 1300 حلقه چاه مجاز و 120 حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان لردگان از منابع زیرزمینی آب استحصال می شود.

زاهدی در خصوص انتقال آب های روان اطراف شهرستان لردگان به دشت های حاصلخیز این شهرستان گفت: اگر این اقدام انجام می گرفت، هم اكنون بخش كشاورزی شهرستان با مشكل كمبود آب مواجه نبود.

وی همچنین به كشاورزان شهرستان لردگان توصیه كرد: باتوجه ویژه به اصلاح الگوی مصرف، ارتقاء بهره وری و نهادینه شدن مصرف بهینه آب در تمام بخش ها بویژه در بخش كشاورزی، باید برای اجرای برنامه های عملیاتی مناسب در تعادل بین منابع و مصارف، بویژه در سفره های آب زیرزمینی دارای تراز منفی گام برداشت.

زاهدی، نصب كنتور هوشمند آب درشهرستان لردگان را از مهمترین راهكارها برای صرفه جویی در مصرف آب بیان كرد و گفت: به منظور صیانت از سفره های آب زیرزمینی و كنترل برداشت آب از چاه ها، تاكنون كمتر از 8 حلقه چاه به كنتور هوشمند تجهیز شده كه باید این رقم در ماه های آینده افزایش یابد.

شهرستان لردگان از مهمترین كانون های كشاورزی استان چهارمحال و بختیاری است و مركز این شهرستان در فاصله 160 كیلومتری شهرکرد؛ مركز استان قرار دارد. /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.