عضو جبهه نجات ملي مصر از وجود شکايات زيادي دال بر تخلف در همه پرسي قانون اساسي سخن گفت و از کميسيون عالي انتخابات خواست با توجه به اعتمادي که مردم به آن دارند در اين باره تحقيق و اعلام نظر کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه روسيا اليوم ؛ عبدالغفار شکر در گفتگويي با اين شبکه در پاسخ به اين که شما از وقوع تخلفاتي در همه پرسي قانون اساسي سخن گفته ايد آيا اسناد و مدارکي در اختيار داريد و در صورت اثبات قانوني اين مسئله احتمال برگزاري مجدد مرحله اول همه پرسي وجود دارد گفت: اين مسئله را از طريق هفت هزار و پانصد شکايتي که ارائه شده است مي توان ثابت کرد. اين شکايت ها نشان مي دهد کساني که رياست حوزه هاي راي گيري را بر عهده داشتند از اعضاي دستگاه قضايي نبوده اند و اين خود يک تخلف به شمار مي رود.
برخي از روساي حوزه هاي راي گيري هم مردم را تشويق مي کردند که به همه پرسي راي مثبت بدهند. نمايندگان حزب آزادي و عدالت نيز در برخي از حوزه ها حضور داشتند و در همه پرسي دخالت مي کردند. در برخي از حوزه ها نيز روسا يا قضات درهاي حوزه را بستند و به مردم اجازه ندادند در همه پرسي شرکت کنند زيرا دريافته بودند که تعداد مخالفان از تعداد کساني که مي خواهند پاسخ مثبت بدهند بيشتر است. 

وي در ادامه گفت: سازمان هاي غيردولتي و سازمان هاي حقوقي اين موارد را به کميسيون عالي انتخابات ابلاغ کرده اند و اکنون وظيفه اين کميسيون است که در اين باره تحقيق و حکم خود را صادر کند. 

عبدالغفار در ادامه در پاسخ به اين که از کميسيون عالي انتخابات چه انتظاري داريد گفت: اين کميسيون به کلي يک کميسيون قضايي است و براي ما قابل احترام است و اميدواريم تصميمات درستي اتخاذ کند. 

وي در ادامه در پاسخ به اين که چرا تظاهرات و اعتراضات خود را که قرار است فردا و روزهاي بعد برگزار شود تا پس از صدور حکم کميسيون انتخابات به تعويق نمي اندازيد گفت: تظاهرات فردا مسالمت آميز است و مردم مصر از طريق آن نشان خواهند داد که با هرگونه تقلب مخالف هستند. مردم مي خواهند نظر خود را به وضوح اعلام کنند و صداي خود را به رئيس جمهور و کميسيون عالي انتخابات برسانند و بگويند که با تقلب مخالف هستند. بر همين اساس مردم را به شرکت در تظاهرات مسالمت آميز در همه ميدان هاي مصر در روز سه شنبه دعوت کرديم. 

برچسب ها: مصر ، جبهه ، سازمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار