اجلاس یک روزه همکاری های بین المللی با موضوع مبارزه با مواد مخدر در اصفهان برگزار شد .

به گزارش باشگاه خبرنگاران اصفهان رئیس کل دادگستری استان اصفهان باابراز خرسندی از برگزاری چنین نشستی به میزبانی استان اصفهان اظهار داشت : جرم و جنایت دو پدیده غیر قابل انکار جوامع بشری است و با تحول حقوق کیفری صاحب نظران در زمینه مبارزه با جرم و شیوه های برخورد با آن بررسی به عمل آورده و همگی در پیگرد و تعقیب کیفری مجرم اتفاق نظر دارند .

غلامرضا انصاری رشد روز افزون صنعت اطلاعات و تسهیل تردد اتباع کشور به کشور دیگر را دلیل از بین رفتن مفهوم سنتی مرزهای جغرافیایی و شکل گیری جنایات سازمان یافته دانست و افزود : گروه های سازمان یافته به دلیل توانایی مالی ، انسانی و شگرد های پیچیده برای نیل به اهداف مجرمانه خود ، نظام های سیاسی و جامعه بین المللی را در معرض نا امنی و مخاطره قرار داده اند و با بهره مندی از وسایل و امکانات امروزی از محل جرم متواری و ظرف چند ساعت هزاران کیلومتر از حادثه دور می شوند .

وی تصریح کرد : بنابراین هیچ دولتی به تنهایی قادر نخواهد بود با مجرمان برخورد قاطع ، قانونی نماید و از طرفی عدالت و تعاون قضایی را ایجاب می کند که تبهکاران و مجرمان فراری در سایر کشوراحساس امنیت و آرامش نکنند .

وی با اشاره به اهمیت استرداد مجرمان و رسیدگی به جرایم ایشان در سرزمین های دیگر بیان داشت :بحث استرداد مجرمان نتیجه همکاری قضایی بین المللی در مبارزه بابزه کاری بوده و استرداد مجرم موجب اجرای مجازات تبهکار حتمی گردد .

در ادامه این نشست آنتونیودلئو نماینده دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد ، خانم ماری گراند ژوان و نمایندگان پلیس بین الملل به ایراد سخن پرداختند .

شایان ذکر است در این نشست سرپرست اداره کل امور بین الملل قوه قضاییه و رؤسای استان های قم ، چهار محال بختیاری ، مرکزی، یزد و مسئولان قضا و دادستان های استان اصفهان و نمایندگان دفتر UNODC در تهران حضور داشتند ./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.