فيليپ آلپرز محقق دانشگاه استراليا، در مصاحبه با شبکه تلويزيوني سي ان ان، از فرستاده شدن قانون حمل اسلحه گرم در ايالات متحده آمريکا، پرده برداشت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از شبکه تلويزيوني سي ان ان؛ فيليپ آلپرز با تاکيد بر اينکه اصلاح قانون حمل اسلحه گرم در استراليا تاثير و نتايج مطلوبي بر اين کشور گذاشته، تصريح کرد؛ هم اکنون نوبت ايالات متحده آمريکاست تا در خصوص اين قانون که سالهاي سال از تصويب آن مي گذرد، بازنگري کند.
آلپرز در اين خصوص گفت: متاسفانه وضع اين قانون در آمريکا، موجب آن شده که کشتارهاي دسته جمعي در اين کشور به يک هنجار تبديل شود و ما سالانه شاهد چندين مورد کشتار مردم بيگناه در آمريکا باشيم.
وي افزود: پس از کشتار دسته جمعي مردم در شهر پورت آرتور استراليا در سال 1996 ، قانون حمل سلاح در استراليا پس از تصويب کنگره پارلماني اين کشور، به طور کلي تغيير کرده و شکل سخت گيرانه تري به خود گرفته است و هم اکنون ما شاهد آن هستيم که ثبات و امنيت در خصوص عدم وقوع اين نوع کشتارها در استراليا تا حد بسيار بالايي برقرار شده است.
آلپرز ادامه داد: بايد قبول داشت که در عصر کنوني، برخي از قوانين در جهان همچون قانون جنجالي حمل اسلحه گرم در آمريکا، بايد تغيير کند و در واقع اين کشور نيازمند سنت شکني در خصوص اين اتفاق است.
وي در پايان سخنان خود، به مقامات آمريکايي توصيه کرد تا سعي در تغيير قانون خود در کشورشان کنند و درپي آن مردم اين کشور ديگر شاهد جنايت هاي کشتار جمعي در مدارس و اماکن عمومي نباشند.
گفتني است؛ در کشتار دسته جمعي که در سال 1996 در شهر پورت آرتور استراليا صورت گرفت، 35 نفر کشته و 23 نفر زخمي شدند و به دنبال اين فاجعه، پارلمان استراليا قانوني تصويب کرد تا از حمل اسلحه در اين کشور توسط مردم عادي جلوگيري شود.
برچسب ها: قانون ، حمل ، اسلحه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار