ايران و سوريه صورتجلسه کميته همکاري هاي دو کشور را که در دمشق برگزار شد امضا کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني سوريه ؛ اين صورتجلسه را تيسير الزغبي دبير کابينه سوريه و حسن کاظمي قمي مشاور معاون رئيس جمهور ايران امضا کردند. 

اين نشست در اجراي دستورات رهبران دو کشور براي ايجاد زمينه هاي تقويت و گسترش روابط اقتصادي، تجاري دو جانبه و ارائه تسهيلات کافي در دو کشور براي اين منظور برگزار شد. در اين نشست توافق شد که ايران کالاهاي اساسي مورد نياز بازارهاي سوريه را تامين کند و سوريه نيز کالاهاي مورد نياز بازار ايران را به اين کشور صادر کند. 

دو طرف همچنين تسهيلات اداري و فني و گمرکي لازم را ارائه خواهند کرد. ايران هرگونه محدوديت را براي صدور کالاهاي سوري به ايران لغو خواهد کرد و از سوي ديگر امور بانکي را براي تسهيل مبادلات تجاري دو کشور تسهيل خواهد کرد. طرفين همچنين در خصوص تسريع در افتتاح بانک مشترک ايران و سوريه براي افزايش حجم مبادلات تجاري به توافق رسيدند. 

قمي در اين نشست همچنين بر حمايت ايران از سوريه در مقابله با توطئه اي که عليه آن شکل گرفته است تاکيد کرد و از تمايل ايران براي گسترش همکاري هاي تجاري بين دو کشور و تامين زمينه هاي لازم براي پايداري مردم سوريه سخن گفت. 

برچسب ها: ایران ، سوریه ، همکاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار