رئيس سازمان صنعت ، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: بيش از 4 ميليارد و 600 ميليون ريال تسهيلات از محل تفاهم نامه ي مرکز ملي فرش ايران با وزارت کار و امور اجتماعي پرداخت گرديده است .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان، نادر میرشکار افزود: بافت فرش در سيستان و بلوچستان داراي قدمت بسياري است و در اين ناحيه اقوام سيستاني و بلوچ از زمانهاي بسيار دور باهم زندگي کرده و در زمينه فرش نيز آثار بسيار زيبايي توليد کرده اند.

ميرشکار طرح هاي فتح الهي ، گلداني ، گل چپتي ، گل پنجه اي ، جانمازي ، ترنجي يا قابي ، اسطوره اي در ختي ، قنداني را از جمله طرحهاي منطقه عنوان کرد .

وي افزود: گليم ، پادري ، خورجين ، گليمچه ، سفره ، توبره ، جوال ، خامه دوزي و سوزن دوزي از ديگر بافته ها در منطقه به حساب مي آيد .

ميرشکار تصريح کرد: براي احياء اين هنر صنعت که در ميان خانواده ها نيز اهميت بسياري دارد و به منظور افزايش کيفيت توليد فرش دستباف و ارتقاء سطح اطلاعات قاليبافان 99 دوره آموزش در استان برگزار که 5000 هزار نفر در اين دوره، آموزش هاي لازم را فراگرفتند .

وي گفت: از محل تفاهم نامه مرکز ملي فرش ايران با وزارت کار و امور اجتماعي بيش از 4 ميليارد و 600 ميليون ريال به طرحهاي مختلف در زمينه ي فرش دستباف تسهيلات پرداخت گرديده است .

رئيس سازمان صنعت ، معدن و تجارت در ادامه افزود: بالغ بر يک ميليارد و 290 ميليون ريال نيز کمک هاي فني و اعتباري به بافندگان خانگي ، شرکت هاي تعاوني ، کارگاه هاي غير متمرکز و واحدهاي طرح و نقش تسهيلات پرداخت و 930 ميليون ريال نيز در استان از محل تفاهم نامه بانک کشاورزي و وزارت صنعت ، معدن و تجارت پرداخت گرديده است./ع
برچسب ها: تسهیلات ، فرش ، سیستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.