مجموعه عروجیان با 56 هزار متر مربع مساحت صبح امروز با حضور مسئولان شهرداری افتتاح شد.

مهندس عبداللهی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: مجموعه عروجیان در 56 هزار متر مربع با توجه به نیازهای بهشت زهرا(س) و ضرورت های آن پیش بینی با معماری اسلامی ساخته شده است.

وی افزود: این مجموعه به گونه ای طراحی شده است که بتواند نیازهای خانواده هایی را که برای دفن متوفیان خود مراجعه می کنند برطرف سازد.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران ادامه داد: از زمانی که تدفین در بهشت زهرا(س) صورت گرفته تا کنون بیش از 1.5 میلیون متوفی دفن شده اند و تا 10 سال آینده نیز ما ظرفیت یک میلیون متوفی دیگر را داریم.

این مقام مسئول با اشاره به وضعیت تطهیر اموات در بهشت زهرا گفت: وضعیت قدیم تطهیر در بهشت زهرا مناسب نبود و نیازهای مردم را تأمین نمی کرد به همین دلیل با طراحی عروجیان و افتتاح آن که به صورت آزمایشی در خرداد ماه مورد بهره برداری قرار گرفت درصدد برآمدیم تا نیازهای بهشت زهرا را برطرف سازیم.

این مجموعه حدود 10 هزار متر مربع مکان و سالن های متعدد دارد و طوری طراحی شده است که خانواده های متوفیان در آن بتوانند با آرامش حضور یابند.

این محل شامل بانک با سیستم انفورماتیک، اورژانس برای هر خانواده است.

همچنین از زمان تماس خانواده ها با مجموعه سایت اداری و درخواست تشریفات یک مباشر به همراه اورژانس از ابتدا تا انتهای مراسم تدفین متوفی در خدمت خانواده ها خواهد بود./ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار