يک پژوهشگرگفت: برگزاري کلاسها و کارگاه‌هاي آموزشي ، تقويت و توانمند سازي افراد، کارآفريني و ارائه خدمات فرهنگي و پزشکي رايگان به کارتن خواب‌ها از ثمرات و فوايد گرمخانه‌ها در شهر است.

حجت الاسلام علي اسماعيليان در گفتگو با خبرنگار حقوقي، قضائي باشگاه خبرنگاران درباره پيامدهاي مثبت و منفي ايجاد گرمخانه جهت جمع آوري کارتن خواب‌ها از سطح شهر اظهار داشت: به منظور مهار،كنترل و كاهش پديده بي خانماني، شهرداري تهران از سال 1383 ضمن ايجاد هماهنگي و همكاري متقابل با ديگر دستگاه‌ها اقدام به جمع آوري و ساماندهي افراد آسيب ديده يا در معرض آسيب نموده و از زمستان 84 تاكنون نيز طرح جلب، جذب و ساماندهي بي خانمان‌أها به صورت مستمر در حال اجرا است.

وي با اشاره به پيامدهاي منفي کارتن ‌خوابي تصريح کرد: بي خانماني، ابتدا جان خود فرد را به مخاطره مي‌اندازد ، دوم تهديد سلامت و آرامش ديگر شهروندان را به همراه دارد و در نهايت انتقال بيماريهاي واگيردار، تخريب اموال عمومي، اعتياد به مواد مخدر، تكدي‌گري، سرقت و فحشاء را به دنبال دارد.

حجت الاسلام اسماعيليان در ادامه افزود: برگزاري کلاسها و کارگاه‌هاي آموزشي ، تقويت و توانمند سازي افراد، کارآفريني و ارائه خدمات فرهنگي و پزشکي رايگان به کارتن خواب‌ها از ثمرات و فوايد گرمخانه‌ها در شهر است.

اين پژوهشگر با بيان اينکه آسيب پراکنده شدن کارتن خواب‌ها بيشتر از متمرکز شدن آن درگرمخانه‌ها است، تصريح کرد: از لحاظ اولويت مقايسه‌اي، مستقر شدن گرمخانه‌ها آسيب کمتري نسبت به پخش اين افراد در جامعه دارد اما مسئولين مربوطه مي‌بايست  جهت جلوگيري از بيماري‌هاي مسري و ويروسي در گرمخانه‌ها تلاش و توجه کنند.

وي در پايان تصريح کرد:هنگامي که کارتن خواب‌ها در جامعه پراکنده شوند به دليل عدم دسترسي به اين افراد مشکلات عديده مي شود و هزينه ها بالا مي رود.
 
گفتني است،معاون سازمان رفاه و خدمات اجتماعی شهرداری تهران در دسترس بودن گرمخانه‌ها و سهولت طرح جمع آوری متکدیان و کارتن خوابها را از مهمترین اولویتهای شهرداری تهران عنوان کرد و افزود: سه گرمخانه در مناطق 13، 16 و 9 تهران با تامین بودجه لازم ایجاد شده که تا یکماه آینده به بهره برداری می‌رسد.

انتهاي پيام/

برچسب ها: کارتن ، خوابی ، گرمخانه ، معتاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار